Sietävätkö jalkanne kumisaappaita?

Minun jalat eivät siedä ja metsässäkin olen lenkkareissa.

Avainsanat: kumisaappaat lenkkikengät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.09.2009 - 15:15

Ei siedä, olen leikannut sääriosuuden n. 3 cm takaa pois, ja käytän jalkarättejä sukkien tilalla, helkuta kaikki umpinainen ahistaa ja kiukuttelen.

Kysyjän kommentti

Miulla rupee jaloissa tuntumaan niinkuin niitä jotenkin vetäisi,jos laitan kumisaappaat jalkoihin.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.09.2009 - 14:51

hyvin sietää kunhan kerran päivässä kuivattelee hiet pois

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 15:29

Menettelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 15:52

Maanrakennuksessa piti käyttää helteelläkin mutta pelkät hyvät villasukat esti hikoilua

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.09.2009 - 16:12

toki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.09.2009 - 16:32

Onhan nuo vielä kestäneet toistaiseksi. Kumppareista tulikin mieleeni, että yhdet saappaani ovat naapurissa. Pitäisi muistaissaan hakea pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 17:11

Hyvin harvoin käytän.Jalat sietävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 17:35

En ole huomannut mitään ongelmaa. Viimeksi metsässä käytin kauniita talvikumisaappaitani, sellaisia, joissa on pehmeä nukkavuori ja päällinen on koristeltu pienillä sinisillä mustikoilla ja mustikanlehdillä. Niissä ei välttämättä tarvitse edes sukkaa jalassa, jalka ei oikeastaan hikoile niissä ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 17:38

Kyllä voin rompostella kumpparit jalassa =)
Hyvin harvoin tarvitsen kumppareita. Rankametsässä ollessa kyllä, marjametsään menen vaelluskengät jalassa, ne on paremmat kuin lenkkarit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 19:59

tietty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 02:43

En ole allerginen niille.
Eilenkin pidin yli kaksitoista tuntia, vaikka ei ollut kuin kastetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 06:41

Nykyisin pidän saappaita metsäkeikoilla ja kalareissuilla. Aiemmin oli ongelmaa nilkan nivelsiteiden leikkauksen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 10:44

Kävin kolilla viime lauantaina heittämässä frisbeegolfia muutaman lenkin ja koko aamun oli satanut. Varmaan olisi ollut märkää muutenkin... Mietin ennen lähtöä että laitanko "lantsarit" vai lenkkarit. Päätin kuitenkin hyvin pian että lenkkikengissä kyllä pärjää kolme tuntia, pääseehän sen jäljeen lämpimään autoon ja saa kuivat sukat, näin myös tein. Silloin jos ei tarvitse kävellä kovin paljoa niin käytän Canadassa valmistettuja, ruotsin armeijan saappaita. Sama malli on kuulemma näillä Canadan metsureilla, on erittäin hyvät ja mukaan tulleet sukat tai mitkä lie töppöset estää hiertymiset ja hikoilut erittäin hyvin. Mökillä esim. on turha kastella lenkkareita koko aikaa, siellä aina kumisaappaat.
Sekava vastaus, mutta riippuu ajasta ja paikasta - yleensä en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 10:53

Ei minulle käy kumisaappat kovin hyvin siksi en niitä paljoa pidä. kun rupeaa jalkoja särkemään kun pitää vaikka minkä laisia saappaita. Äidilläni on tämä sama juttu kuin minulla. Siksi en käytä saappaita kuin vähän aikaa jalassani.