Millainen ruokavalio parantaa ihoa?

Itselläni on huono iho. Kaikenmaailman tököttejä olen käyttänyt, mutta mietin johtuisiko se ruokavaliosta. Millainen ruokavalio/mitkä elintarvikkeet parantaisi ihoa? Entä mitkä vitamiinit/hedelmät moiseen vaikuttavat?

Avainsanat: iho terveys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 22.09.2009 - 14:04

Rasvaiset ruoat on jätettävä pois, sekä karkit ja makeat juomat. Paljon vettä ja ulkoilua. Ja tietysti ihon peruspuhtaus. Ei niillä tököteillä iho parane. Peittää vaan pahimpia paikkoja.

Kysyjän kommentti

Kiitokset vastauksestasi. =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.09.2009 - 10:58

Minulla on ollut aina ns. rasvainen iho ja nyt kun olen vanhempi siitä on iloa, kuivaihoiset ystävät ovat ryppyisempiä kuin minä . Minä olen hoitanut näppynaamaani ruokavaliolla , suklaa , juusto , rasvainen naposteltava , makkara ym tämänkaltaiset minimiin , ja päivittäinen ihonpuhdistus suihkun ja naamapesun lisäksi alkoholipitoiset kasvovedet ja kosteuttavat voiteet , eli katsoo rasvaisen ihon tuotteita.Vesi sisäisesti ja ulkoisesti parantavat ihoa . Et mitään kertonut millä tavalla ihosi on huonoa, joskus minä kuva laajenee ja luulee että kaikki nyt katsoo finniäni leuassa, ja ystävät eivät ehkä edes näe huonoa ihoasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 11:04

Kyllä varmaan vähärasvainen.Ja myös terveellinen ruokavalio vaikuttaa myös ihoon kun muuhunkin hyvään oloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.09.2009 - 11:33

Tuolla on hieman tietoa.

Lähteet:
www.terkkari.fi/?page=959721...id=9408972

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.09.2009 - 13:12

Ystäväni joka kemianopettaja sanoi että kun juo paljon vettä päivässä iho pysyy parenpana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 13:32

Yhdyn Emen vastaukseen. Vettä päivässä se 4 litraa ainakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 09:09

Vesi ja kasvikset kohtuullisessa määrin poistavat kuona-aineita kehosta.