Miltä suunnalta kohu vaarallisesta sikaflunssasta lähti ja kuka siitä hyötyi?

Lisätty: 21.09.2009 - 17:44

Tarkoitan nyt bisnestä...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 18:23

luulen että lääketehtaat tai jokin vastaava hyötyi ja laittoi kohun itse liikkeelle. lisäksi voisi kuvitella että media on hyötynyt tästä kohusta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 17:40

Eikös ne ekat tapaukset olleet Meksikon suunnalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 18:03

En sitä tiedä mistä se sai alkunsa,mutta kyllä se vaarallinen tauti on ainankin niille kellä on jo jotain vikaa keuhkopuolella.Hyötyykö tosta kukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 18:17

Valtamerten takaa lännestä. Yhdysvalloissa kuulemma ensimmäiset tapukset olivat, mutta Meksikossa se vasta alkoi näkyä epidemiana. Lieneekö syynä meksikolaisten huonommat leinolot ja heikentynyt kyky kamppailla tauteja vastaan.
Ehkä tästäkin kohusta lääketehtaat hyötyvät, niinkuin kaikista sairauksista, joihin on kehitetty lääke.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 18:29

Epäilen, et tää kohu sai alkunsa täst Napsusta, oli meinaten siihen aikaan niiiiin paljon kyssäreit Napsusn täst aiheesta, et; "eiks vieläkään pelota/mitä mä sanoin, mitens nyt suu pannaan", jne..:D ja kyllähän tuolt mehikon suunnaltkii 'vähä' uutisii tuli. Sitä en osaa sanoa, kuka siitä sitten loppujen lopuks hyötyi (lääkeyhtiöt?), mut ainakin suomalaiset oppi pesemään käsiään, jot joku hyvä vaikutus kansankulttuuriimme:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 19:21

Hmmmh... itse huomasin tuon kohun MTV3 seitsämän uutisissa ensimmäisen kerran, mutten oikeen keskittynyt siihen, ajatellen, että se on vaan possuilla. Sitten siitä alettiin kirjoittaa/puhumaan joka paikassa ja sitten tuli ne rokotteet.... Ja jostain päin sikalaa tuo taisi lähteä, ;DDD

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 19:39

yhtään vähättelemättä epidemojen vaaroja, tekisi mieleni sanoa

läketehtaathan siitä parhaat palat päältä käärii, melkein vaikutti siltä kuin olisivat sponsoroineet mediaa uutisoimaan/tiedottamaan lähes hysteriaan yllyttämisen tasolla, jokunen agentti oli puuhissa täällä Napsussakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.09.2009 - 21:48

Mexikosta kuulin sen taudin alkaneen. Ja kun siellä kuoli porukkaa, niin lääketehtaat lähti kauheella tohinalla hommaan mukaan. Ne käärivät ne suurimmat voitot, ja me pelätään edelleen, että onko tauti paha vai ei. Lopultakin taitaa olla tavallisen oloinen flunssa terveille ihmisille. Tiettyjä sairauksia potevat sitten sairastavat rankimman kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 22:17

Mistä lie läksi..mutta lääketehtaat hyötyy ainakin..ja apteekit kun kauppa käy hyvin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 00:50

Sikainfluenssa nimettiin laboratoriossa kehitetyksi joukkomurhaan suunnitelluksi bioaseeksi.

Paljastuksen takana oli itävaltalainen toimittaja, joka taannoin haastoi oikeuteen muun muassa WHO:n, YK:n ja muutaman lääkeyhtiön. Jane Bürgermeister uskoo, että sikainfluenssa on tarkoituksellisesti kehitetty ja vapautettu virus, jonka tarkoituksena on tehdä kansanmurha USA:ssa. Bürgermeisterin omilla nettisivuilla povataan Yhdysvaltain romahtamista ja 40 prosentin kuolleisuutta.

Ei sikainfluessasta joukkotuhoaseeksi taida olla. Mutta se on bisnes, jolla tietyt tahot ovat tehneet jo miljardeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.09.2009 - 01:02

no lääkefirmathan ne hyötyypi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 06:06

Hautausurakoitsijat hyötyvät.

Lisätty: 22.09.2009 - 12:00

Sikainfluenssa alkoi sioista.
Sikainfluenssan aiheuttaa influenssa A -virus, joka on äkillinen sikojen hengitystieinfektio.
Sikojen kuolleisuus tautiin on vähäistä ja toipuminen tapahtuu useimmiten muutamien päivien kuluessa.

Lähteet:
www.who.int/csr/disease/swin...index.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 08:39

Tästä asiasta ei kannata tehdä politiikkaa - ei ainaakan sitä. Meksikossa on ollut ensimmäiset tapaukset ja siellä epidemiana. Sieltä ei kuitenkaan saatu tietoja millainen tauti on oikeesti. Vasta sitetn kun tuli tapauksia Yhdysvalloissa, tuli hieman lisävaloa asiaan.
Täysin ymmärrettävää että meksikolaisten, nuortenkin, perusterveys ja kunto on erilainen kuin meillä täällä Euroopassa. Siksi kuolleisuus siellä on suurempi. Vastustuskykyisemmillä tauti varmasti muuntuu huomattavasti lievemmäksi.
Viranomaisilla on velvollisuus tarttua asiaan, ja jos eivät sitä tekisi, haukut olisivat aikamoiset!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 09:38

Lääke tehtaat siitä hyötyy
lääkkeitä valmistetaan myydään maailmalle
ja tarvitaanko niitä missä määrin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 09:46

netti sai parhaan hyödyn , myydessään sikaflunssa siivousta , ym kuten jotain pillereitä , jos näitä syöt päivittäin ei iske lentsut ei ....onhan sielä vaikka mitä kaupan , mutta luulen nyt kyllä et desifiointi ja saippuakauppiaat ottavat isomman korren .. ainakin farmos on palkannut jopa lisää väkeä, et käsidesi aineet ois kakkien saatavilla apteekeissa ym paikoissa...