Pidättekö valkosipulista? Käytättekö sitä kun valmistatte ruokaa? Minusta se on hyvä mauste moneen ruoakaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 21.09.2009 - 13:36

Valkosipuli kuuluu ruokavalioon ja laitankin kaikkiin mihin sitä vain voi käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 21.09.2009 - 10:55

Kyllä, valkosipuli on oikein hyvä mauste mielestäni ja tästä johtuen käytän sitä todella moneen ruokaan mausteena, kaikkeen mihin vaan suinkin se sopii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 11:07

Kyllä minä valkosipulista pidän , mutta mieheni ei , joten ei sitä sitten käytetä meillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 13:50

Käytän paljon valkosipulia (joka ei muuten ole mauste).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 14:19

Minä olen näköjään poikkeus..kun käytän tosi harvoin valkosipulia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 14:34

Minä en pidä valkosipulista, joten en laita sitä ruokiinkaan.Jokainen lisätköön itse, jos siltä tuntuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 14:57

Melkei joka ruokaan sitä laitan, jos vain muistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 15:25

pidän.. kotona olevissa ruoissa ei ole, koska äiti ei tykkää siitä.. mut kun olen iskällä niin syön sitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 15:29

aina sitä pikkasen löytyy kaapista, käytetäänkin melko usein mutta kohtuudella ja harkiten mihin

(vaikkei valkosipuli olekkaan varsinainen maustekasvi, tavallisin käyttötapan on erilaisten ruokien maustaminen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.09.2009 - 16:23

Pidän valkosipulista tosi paljon. Laitan sitä kaikkiin mahdollisiin ruokiin. On tosi hyvä mauste, vaikkakin ahmatin piti taas päästä korjaamaan toisten sanomisia. Sillä maustetaan ruokaa, niin sitä voi myös sanoa silloin mausteeksi. Tehdäänhän siitä valkosipulijauhetta ja se on myytävänä mausteena maustehyllyssä. Että silleen tällä kertaa maustejutut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 17:48

Meillä valkosipulia laitetaan lähes ruokaan kuin ruokaan ja nimenomaan oikeaa valkosipulia eikä purkista ripoteltavaa valkosipulijauhetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 18:18

Maailman paras mauste.
On aina kynsiä ja Lidl kauppa myy sitä myllyä josta saa hienontaa vaikka perunamuussin joukkoon kiertämällä korkkia, maksaakin vain reilun euron ja on todella hyvä sekä riittoisa.
Kyllä valkosipuli on minulle mauste, ei sitä luokitella yhdessäkään pitzeriassa täytteeksi vaan kyllä se on kaikkialla nimenomaan mauste. Ei sitä kuitenkaan sipulikaupalla syödä kuten ei syödä chilin tähkiäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 19:20

Ite tykkään kesällä folionyytteihin laitetuist valkosipulin kynsistä + voita/muuta rasvaa tilkka) grillissä ja muuhun vuodenaikaan uunissa nää, tulee niin hyvä valkosipulitahna jot ja käy vaikka pihvinkin päälle, valkosipulii käytän joissakin lihapadoissa, spagettikastikkeessa, pitsoissa, sille soveltuvis muissakin kastikkeissa, lammaspadassa, jne... mut totta eihän se tietty kaikkiin sovi, mutta siinä mihin se sopii, niin ei sen parempaa olekaan..:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 20:12

Pidän valkosipulista erittäin paljon. Käytän sitä lähes kaikkiin liha- ja kasvisruokiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 20:51

kyllä käytän valkosipulia aina välillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 08:18

Valkosipuli on hyvää,mutta käytän sitä harvoin sen voimakkaan aromin vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 01:12

kyllä kyllä kyllä, käytän valkosipulia aina kun se on vaan mahdollista. tulee vaan nii hyvä maku ruokaan, mitä sitte,jos vähän seuraavana päivänä "lemppaa".l maku tärkein :)