Onko kahvi oikeasti hyvää? Vai juotko sitä vain tottumuksesta?

Itse tykkään kahvista, mutta kun aloin juomaan kahvia en pitänyt mausta niin paljon.. en ymmärrä miksi sitten join sitä? Suomen tapakulttuurin vuoksi? :D

Avainsanat: kahvi hyvää kahvia tapakulttuuri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 10:30

Minä RAKASTAN kahvia, sen makua.. ja vasta keitetyn kahvin tuoksu on paras tuoksu minkä tiedän. Aloin juomaan kahvia 6-vuotiaana ja päivittäin sitä rupesin juomaan ammattikouluun mennessä. Jos tarjolla ei ole muuta kahvia kun automaatti litkua, jätän ennemmin juomatta.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi! ^^

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 09:56

itse kyllä pidän kahvinmausta , mutta tapakin se on hyvin pitkälle ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 09:58

mä tykkään kahvista jos se on juhlamokkaa tai presidenttiä ja siihen täytyy laittaa maitoa ja sokeria

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 10:03

En pidä kahvin mausta erityisemmin ,kait vaan tottumuksesta tulee sitä juotua. mustana juon kahvini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 10:11

Joskus itsekin mietin, miksi oikein juon tätä. AIna ei maistu, esim laiha kahvi muovimukista juotuna , pahaa. Maidon kanssa juon mieluummin, ja juon silloin kun tekee mieli , arkena pari kertaa /pvä ja viikonloppuna vähemmän 1-2 krt/pvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.09.2009 - 10:15

Jos olisi pahaa en joisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.09.2009 - 10:31

Kyllä ,tosiaankin kahvi on hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 10:35

Minä en mausta pidä, minä sen piristävän vaikutuksen takia sitä aamuisin 3 saavia juon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 10:45

On paremman makuisia juomia, mutta tuli äsken taikinaan paistetun riisipuuron päälle juotua moista litkua kun kahvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 11:25

Yleisesti kahvi on hyvää.Joskus maistuu oikeinkin hyvälle. On myös tapa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 11:57

Suodatinkahvi ei ole erityisen hyvää mutta juon sitä täällä töissä kuitenkin. Pannukahvi on hyvää, varsinkin ulkona :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 12:29

Sekä että. Välillä tulee semmoisia pahanmakuisiakin litkuja juotua, kun on vaan pakko saada kahvia. Kotona tulee keitettyä kahvia, joka saa makuhermot hurmioon. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2009 - 13:35

Kahvi on todella hyvää ja tiettyyn aikaan päivästä sitä on saatava. Reissatessani ulkomailla minulla on aina pieni kahvinkeitin ja omat kahvit mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 13:52

Aamulla kahvi maistuu hyvältä mutta ei enää myöhemmin. En tiedä miksi.
Ulkomailla saa hyvää kahvia, pidän erityisesti capuccinosta.
Suomalasta kahvia en juo maun vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 14:41

Aamukahvit kotona ja töissä.Minulle tulee paljosta kahvin kittaamisesta huono olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 14:58

En pidä kahvista ollenkaan, mutta juon sitä pari kuppia päivässä. Muuten tulee kamala päänsärky. Siitäkään en pidä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 15:25

hyi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 15:35

kahvi on todella hyvää (silloin kun se on hyvää kahvia) ja virkistävää,
itseni olen totuttanut käyttämään 'Obamaa' eli sitä Pauligin tummapaahtoista Presidenttiä, siitä kun ryynejä säästelemättä pannullisen kiehauttaa, niin ei pariin tuntiin muuta kaipaakkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 17:50

Harvoin kahvi on hyvää, sen sijaan se tuoksuu yleensä niin hyvälle että juon sitä sen vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 18:21

Juon kupillisen vuodessa joten niin hyvää se on minusta.
Varmaan tottumus kysymys niinkuin moni muukin asia tupakka & olut mukaanlukien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 19:22

Oikeesti kahvi on hyvääääää =) saan pääsärkyä jos en saa kahvia !! Olen siis kahvi narkomaani=)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 20:16

Päivä ei lähde käyntiin ilman aamukahvia. Töissä tulee juotua aamu- ja päiväkahvi. Taitaa olla ainakin töissä sosiaalinen tapahtuma. Aina ei ole nimittäin kovin kaksista kahvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 20:23

Hyvä kahvi on hyvää. Tuoreena juotu ja oikein keitetty. Ei liian vahvaa, ei liian laihaa. Lempikahvini on capuccino ja kotona keittelen Juhla Mokasta ja kermavaahdosta sen korviketta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 21:06

Kyllä kahvi on hyvää..Eihän päivä lähde liikkeelle ilman kahvia..eli heti kahvit aamusta..ja sitten huhkimaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 23:34

Kahvintuoksu on se houkuttelevin asia ja saa kaipaamaan itse asiassa ei ollenkaan niin hyvänmakuista juomaa.Olen ollut armoton kahvityyppi ikäni, mut nyt rooibos tee on vallannut sydämeni.Se ikäänkuin rauhoittaa ja tuoksu aisteja herkistävä.Töissä kyllä joutuu vielä kahvia juomaan aika ajoin.Yritän vähentää minimiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 23:43

Kumpaaki eli hyvä tapa =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 02:30

Kuuluu pitkälti tapakulttuuriin. Minä juon kahvia, ja ilman sitä en pärjää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 08:25

Hyvä kysymys Nenni.Minusta kahvi on hyvää,mutta on se myös tapa.Aamukahvi on paras ja muut tapakahvia.