Kuinka kauan sinulla on ollut tietokone ja mitä olet siitä oppinut?

Meillä on kone ollut vuodenverran ja olen oppinut napsuilemaan,pankkiasiat hoitamaan,käyttämään hakukonetta,kaiken laista minäkin jo osaan,mutta vielä enemmän on oppimista.

Avainsanat: tietokone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 09:48

Meillä on ollut jotain 10 vuotta. En ihan tarkkaan kyllä muista. Oppinut olen käyttämään sitä miten kone avataan ja miten mennään nettiin,tai haetaan jotain haku sanalla.Sekä etsimään kaikkia tietoja asioihin.

Kysyjän kommentti

Aina sitä oppii uutta netistä,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 09:22

Varmaan noin 20 vuotta.
Kaikenlaista 'pientä' osaan, ainahan sitä voi oppia uutta.
Nykyään teen työtä tietsikalla ja netti on ollut kotona vasta noin 5 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2009 - 09:24

Kauan. En edes muista. Olin koneiden kanssa tekemisissä jo paljon ennen kuin ostin oman koneen. Jaa oppinut? Ainakin sen ettei niitä saa potkia eikä kivittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 09:31

varmaa joku 13 vuotta on ollut ja oppinut sen että nää saa helposti sekasin tai ainaki mä oon saanu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 09:59

jotain pientä olen myöskin oppinut tämän yli 10v ... tai itse vasta 5v olen enenmän tällä koneella ollut , tai siis läppäri on ollut vasta vuoden ...ja tuolla isolla koneella sit enenmänkin olen puuhastellut..... paljon on asioita , joita en osaa , mutta pikkuhiljaa hyvää tulee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.09.2009 - 10:14

Reilut kaksi vuotta on kotona ollut netti, kone kylläkin jo kymmenisen vuotta. Osaan tällä kaikki jokapäiväiseen käyttöön liittyvät asiat. Työelämässä olin paljonkin tietokoneen kanssa tekemisissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 10:18

Olen omistanut 12 v. "oman" koneen. En ole nähnyt kaatumisia, mutta mielenhäiriöitä kyllä.
Windows 95 llä aloitin ja se oli hyvä ja toimiva järjestelmä. Sillä opin 3D mallennuksen ja CAD synsteemit, sekä hakkimaan elantoni, kun laskutikku- ja kynämiehelle ei löytynyt hommia.
Sen jälkeen ovat menneet hitaammiksi ja turhia kromeluureja sisältäviksi.
95.n keskusmuisti oli 4Meg nyt pitää olla 4Gigaa ja noin poispäin. Mielestäni hitaammin jyystävät nykyiset. Täytyy välillä avata vanha 95 ja käydä naatiskelemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.09.2009 - 10:32

Ehkä noin kymmenisen vuotta, oppinut olen todella paljon, ja kaiken ihan itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 10:35

Toistakymmentä vuotta. En tulisi toimeen ilman tätä mukavaa toosaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 10:41

Oliskos jotain helmikuusta asti.Aivan ummikkona Lähdin läppäriäni työstämään.Olen mielestäni
oppinut todella paljon näin lyhyessä ajassa.Itseopiskelu jatkuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 12:05

17 vutta englantilaisella käyttö järjestelemällä opettelin enkä osaa sanaakaan lontoota. Nyt tidän mitä error tarkoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 14:45

Tämä kone hommattiin kesällä.En minä tällä juuri mitään ole oppinut.En kyllä ole opetellutkaan.Kursseilla joskus hankkinut tarvitsemani opin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 15:02

20 vuotta sitten opettelin ensimmäset pc-käyttöohjeet. Komentojonoja ja funktionäppäimiä. Oli se aikaa. Lapset pelasivat kotona Commodore 64:lla tietorulettia ja autorataa. Seitsemänvuotias kuopuksenikin oppi kirjoittamaan tietokoneen näytölle "load". Paljon on muuttunut sen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 15:26

kauan on ollut.. ja melkein kaiken mahdollisen.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 17:51

Meillä ollut yli 20 vuotta ja sinä aikana on kovin monenlaista tullut opittua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 18:34

Ensimmäisen oman kannettavan ostin tampereella asuessani 10v sitten ja sitä tässä parhaillaan naputtelen. Silloisella hinnalla (999€) saa tänä päivänä aika paljon monipuolisemman laitteen joten ei kaikkien hinta aina nouse. Kone (Fujitsu Siemens) on pelannut hyvin. Toinen on vajaan vuoden ollut minitietokone joka kulkee helpommin reissuissa mukana.
Olen käynyt tekstinkäsittelykurssit, taulukkolaskennankurssit, kuvankäsittelykurssit ja kotisivukurssit joten muutakin tulee tehtyä kuin selattua sivuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 21:14

Läppäri on ollut 1.5v. Piti käydä seniori-tietokone kurssi..että pääsi alkuun..nyt ei tulisi enään ilman tietokonetta toimeen..on tää niin mukava..esim. kun saa napsutelle..kivaa ajankulua..