Mitä tarkoittaa esteratsastuksessa A2/A2?

Tarkoittaako tämä jotain arvostelua, jos ei, niin voisiko joku kertoa, että mitä tämä tarkoittaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 20.09.2009 - 23:35

Arvostelussa A lasketaan yhteen ratsukon saamat virhepisteet esteiltä ja ylitetystä enimmäisajasta. Ratsukon sijoitus määräytyy joko pelkästään virhepisteiden perusteella (esimerkiksi arvostelussa A.1, jossa saman virhepistemäärän saaneet ratsukot ovat tasavertaisia) tai sekä virhepisteiden että ajan perusteella (esimerkiksi arvostelussa A.2, jossa saman virhepistemäärän saaneet ratsukot sijoittuvat aikojen perusteella). Arvostelujen A.1 ja A.2 yhdistelmä on AM, jossa perusradalla pienimmän virhepistemäärän saaneet jatkavat uusintaan (AM 3, AM 5) sekä mahdollisesti vielä toiseen uusintaan (AM 4, AM 6), jossa ratkaisevat virhepisteet ja aika. Muut kuin uusintaan päässeet ratsukot sijoittuvat virhepisteiden (arvostelu AM 3, AM 4) tai sekä virhepisteiden että ajan (AM 5, AM 6) perusteella.

wiki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2009 - 22:33

se liittyy hevosiin eli on esterata ja kilpailaan siitä kuka menee sen radan parhaiten ja nopeiten....ja siks sen nimi on esteratakisa :)