Mikä on maailman vaikein kieli?

Avainsanat: kieli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2009 - 14:53

mikä kellekkin,
riippuu paljon siitäkin mikä on äidinkieleksi (ensimmäiseksi opituksi) sattunut ,
vaikealta tuntuvat yleensä ne jotka ovat rakenteeltaan ja äänteiltää jotenkin merkittävästi siitä äidinkielestä poikkeavia (myös hyvin erilainen kulttuuritausta hankaloittaa oppimista/ymmärtämistä)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.09.2009 - 15:06

c++ tai ehkä cobol

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.09.2009 - 15:09

Voihan se olla vaikka suomen kieli. En kyllä kiinaakaan kovin helppona pidä saati japania.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 15:18

Ulkomaalaiset sanovat suomenkielen olevan vaikeaa,mutta minusta on kaikki vieraatkielet vaikeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 15:42

kiina ja japani....en oppis varmaankaan edes niit kirjoittamaan saatika puhumaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 15:56

No jos näin itseään ajattelee niin varmasti vaikeeta tekee khmerin, kiinan, japanin ja venäjän kielen kanssa. Suomeahan sanotaan myös yhdeksi vaikeimmista kielistä.

Lisätty: 20.09.2009 - 16:42

Jumppis, heiii...out jo aekamies, jotta vieläkö se on rakkauvven kieli hukassa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 16:10

rakkaudenkieli, 須木須木

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 16:32

Kiinan- ja suomenkieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 16:36

Siansaksa, sitä ei ymmärrä sikakaan !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 17:07

Kiinankieli ehkä yksi vaikeimpia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 17:08

Maailmassa on yli 2650 kieltä ja lisäksi yli 7000 murretta...
Kun etsitään "maailman vaikeinta kieltä", niin selvää yksiselitteistä vastausta ei ole.
Ihan ensimmäiseksi pitää päättää, onko kyseessä lapsi, joka opettelee äidinkieltään vai sellainen opiskelija, joka haluaa opetella "uuden kielen".
Sitten riippuu paljon äidinkielestä, eli "lähtökielestä", henkilökohtaisista kyvyistä, ympäristöstä oppimateriaalista jne.
Erään brittiläisen tutkimuksen mukaan maailman vaikein kieli voisi olla baski, erään toisen tutkimuksen mukaan se olisi taa, myös tunnettu nimellä ǃXóõ.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 20:15

Onhan esim.
afrikaans
albania
arabia
bulgaria
( englanti )
espanja
galicia
heprea
hindi
hollanti
iiri
indonesia
islanti
italia
japani
jiddiš
katalaani
kiinaksi
korea
kreikka
kroatia
kymri
latvia
liettua
makedoni
malaiji
malta
norja
persia
portugali
puola
ranska
romania
ruotsi
saksa
serbia
slovakia
slovenia
( suomi )
swahili
tagalog
tanska
thai
tsekki
turkki
ukraina
unkari
valkovenäjä
venäjä
vietnam
viro

vaikeita kieliä. On vaikea sanoa, mikä kieli on kullekkin vaikeaa, jos joku opiskelee vaikka ukrainaa, ja toinen ei tajua siitä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 20:27

suomi on tosi vaikee kieli.. mut luulis että japani ja kiina olis vielä vaikeampia ku ne kirjaimet pitää piirtää (mitä jos ei edes osaa piirtää kukkasta??=) ) ja ykshän kirjan voi tarkottaa kokonaista sanaa tai vaan kirjainta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 20:48

Minulla kun ei ole kielipäätä..niin kaikki kielet ovat vaikeita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 21:04

kiina

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.09.2009 - 01:21

Kiina on kuulemma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 07:59

Samoilla linjoilla että kiina ,
sitten myös esim. liettua.

Lisätty: 21.09.2009 - 08:21

Tai jotain muuta:
"Maailman vaikein kieli on suomen kielen tutkijoiden kielipakinoista valikoitu kokoelma. "
Kirjoitukset on alun perin julkaistu Ilta-Sanomissa vuosina 1998 ja 2001

Lähteet:
kirjainfo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 10:25

Varmaan Viro ja Suomi. On sanottu että Suomen kieli on kaikkein vaikein oppia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 12:41

Ihan mahdoton sanoa koska kaikista kielistä ei ole edes tietoa millaisia ovat. Kiinan kieli on aika käsittämätön.