Turkin Alanyaan on matka ensi lauantaina ja hotelli /huoneistohotelli on Primera. Onko kukaan käyny eli onko hotelli millainen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vieras
Vastattu: 13.10.2009 - 14:10

www.channels.nl/186780-fi.html

Tuossa jotain. Liekö oikea?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.10.2012 - 08:44

Sama hotelli eli kissanaisen hotelliin viitaten en suosittele. Ohessa 19/2012 alkumatkan kokemukset(sis. ote reklamaatiostani):

Aurinkomatkojen tähdet: kolme
Minun: kaksi.
Loman lopun pelasti se että vaihdoin kahden päivän kuluttua hotellia. Vaihto onnistui neljän tähden hotelliin oppaan avustuksella maksamalla 350e lisää. Se kannatti!
Turkissa suosittelenkin suomalaisille neljän tähden hotelleja verrattuna kaukoidän kohteisiin esim. Thaimaa. Ainakin tässä tapauksessa suomalainen matkanjärjestäjä oli mennyt suomalasille tutussa tähtiluokittelussa mukaan turkin luokitteluun, joka on tähden verran huonompi. Lisäksi minun tapauksessani yhden tähden ero oli huikea.

Raskaan työputken jälkeen tarkoituksenani oli viettää helppo aurinkoloma ilman ruokahuolia. En yleensä valita, mutta loman alun pilasi hotellissa vallitseva tympeä ilmapiiri ja huonolaatuinen ruoka. Ainahan tulee yllätyksiä ja vahinkoja, mutta nyt esille tuli useita asioita joita en yleensä samaan (kolme tähteä)tasoon luokitelluissa hotelleissa ole tottunut kokemaan.

HOTELLI
Hotellin julkisivu on hieno ja luvatut WI-FI ja ilmastointi toimivat. Lennon ja bussimatkan päätteeksi huoneiden jako oli myöhässä. Hieman huomiota herättävä seikka oli että matkalaukuille ei ollut huonetta tai vastaavaa lukittavaa tilaa odotusta varten. Jos halusi pitää laukkuja silmällä, ne oli otettava mukaan ruokailuun.
Närkästystä herätti että huoneissa ei ollut pullotettua vettä kuten yleensä lomamatkoilla. Pullovesi oli maksullista ja sitä sai kyllä hotellin kioskista sen aukioloaikoina edullisesti. Pullovesi olisi tarpeen huoneessa matkan päätteeksi jo ennen kuin ehtii tutustumaan hotelliin.
HUONE (102)
Ensimmäisenä iltana WCstä tuli kuvottava haju koko huoneeseen. Haju katosi myöhemmin. Parveke oli maan tasossa ja sen vieressä oli jatkuvassa käytössä oleva henkilökunnan kulkureitti/kuja mm. heidän tupakkapaikalleen.
Parvekken ovea ei voinut pitää auki koska tupakansavu ja keskustelun äänet tulivat sisään. Lisäksi ohikulkevat ja tupakkapöydän ääressä istuvat työntekijät katselivat sisään. Tästä syystä tuuletus ei ollut mielekästä ja verhoja oli pidettävä edessä.
Esittelyn mukaan hotelli on uudistettu 2009 ja huoneet ovat kotoisia.
Ko. huone ei ollut kotoinen eikä viihtyisä esim. www-sivujen kuvissa olevat taulut puuttuvat joka huoneesta.
- peittona pienehkö froteehuopa ja tyynynä paksu ja kova "pumpulitäytetyyny"
- WCn seinässä 25x10cm reikä josta näky harkkorunko
- eteisen lattialaattoja irti
- TV pieni 14" vanha putkitelevio jonka kuva on huono / paikalliset anavat
- ei ollut mainostettua tallelokeroa eikä kokolattiamattoa

Sain vaihdettua huoneen 102 toiseen (504)seuraavana päivänä. Uusi huone oli odotettua tasoa tallelokeroineen yms. ja olin siihen tyytyväinen.

Hotellin tunnelmaksi alkoi muodostui vaivaantunut ilmapiiri ja näin ollen tuntui ettei ole erityisen tervetullut. Tunnelma jatkui vaihtelevasti henkilökunnan käytöksessä erityisesti ravintolassa. Esimerkkinä "all inclusive" illallisella 5hlö seurueeltamme ei kysytty kertaakaan haluammeko lisää ruokajuomaa. Pöytämme toisessa päässä oli tarjotin jossa oli juomia. Lopulta otin siitä lasin valkoviiniä vieressäni istuvalle naiselle joka oli toivonut sitä. Muutama sekunti siitä, niin tarjoilija tuli sanomaan että "satakymmenen markkaa"(ajankohta 10/2013). Kukaan meistä ei kokenut sitä huumorina. Henkilökunnalla ei ollut hymy herkässä ja eräs vieraista totesi että tarjoilijat olivat jotenkin stressaantuneita läsnäolostamme. Siltä se tuntui.
Tämä oli ensimmäinen syy hotellin vaihtooni.

RUOKA
Valitsin "all inclusive" ruuat.
Ruokavalikoima oli tyrmistyttävän huonoa! Ensimmäisessä ruokailussa lihassa oli sitkeitä kalvoja ja jänteitä ja paljon luita joita olisi pitänyt imeskellä. Liharuuat olivat koko ajan huonolaatuisia. Lämpimät kasvikset olivat haaleita tai jopa kylmiä! Salaatteja oli paljon mutta esim. viinirypäleiden laatu oli huono ja ne oli jätettävä syömättä. Salaatit/kasvikset näyttivät siltä että siihen ei tehnyt mieli koskea. Suomessa ABC:llä saa loistavaa ruokaa verrattuna tähän. Makkara tai juustoleikkeitä ei ollut tarjolla kertaakaan, niitähän on tarjolla joka ruokailulla lähes joka tason majoituksissa. "Kanakebeb" loppui kesken eikä sitä saanut lisää jolloin osa seurueestamme ei saanut sitä ollenkaan. Ruokailun kokonaisvaikutelma oli todella iso pettymys. Laatu vaihteli ruokailuttain, mutta oli jatkuvasti selvästi keskimääräistä huonompaa! Odotetut lomaherkut olivat kaukana tästä ja ruokien taso oli lähinnä yhden tähden luokkaa.
Tämä oli toinen syy hotellin vaihtooni.

Suomalainen tyytyy lähes aina vaikka tuollaiseen huoneeseen. Esim. saksalaiset ja englantilaiset tulevat tulevat silmille, jolloin he saavatkin automaattisesti parhaat huoneet. Samoin myös heidän käyttämät hotellit ovat yleensä hyvätasoisia. Mutta kyllä suomalainenkin saa valittamalla paremman huoneen.
Hotelli oli siis Aurinkomatkojen ns. aurinkolomapaketti ja luokiteltu esittelyssä kolmen tähden arvoiseksi. Itse anna arvosanaksi kaksi tähteä.

Toivottavasti tällä pelastuu samoilta kokemuksilta vastoin ennakko-odotuksia. Eräs lapsiperhe kärsi näistä ongelmista ja pari eläkeläispariskuntaa myös mutta jäivät sinne. Koska olemme erilasia niin joillekin tämä on ok.
Hyviä reissuja!

Lähteet:
Oma kokemus, useita lomakohteita kolunneena.