Osaatteko tehdä karjalanpiirakoita?

Miten monta tuntia arvelette 100 piirakan tekoa vaativan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2009 - 14:18

Oon kyllä tehny, mut mieluimmin teen perunapiirakoita, meneehän siihen aikaa (ainakin itelläni) kun muusin tekee ite ja sit ruisjauhoita värkkää taikinan, kaulitteminen, rypyttäminen, ja pellillekään ei mahdu kuin noin 12-15 kappaletta kerrallaan, sen jälkeen oon vielä kun paistuneet käyttänyt voisulassa... ja vielä sata piirakkaa... hmm... laskisin et ainakin työpäivän verran menee kaikkinensa, tosin kerran aittelin organisoida tään homman ja kaulin näit piirakanpohjii pinoon noin komisenkymmentä ja eikun tekemään, mut ei voi olla totta olivat liistrautuneet toisiinsa kiinni täs pinossa ja sitten piti kaulii kaikki uudestaan, siinä meinas sit mennäkin paistamisineen toinenkin työpäivä:) huh, huh....

Lähteet:
omakohtanen kokemus...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.09.2009 - 23:52

en osaa tehdä mutta mummini osaa ja ne on maailman parhaita. nam nam

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 01:15

Voi kyllä osaan.Nyt on vaan kulunut aikaa taas kun olen noita viimeksi leiponut.En kyllä osaa sanoa kuinka kauan tuossa sadan piirakan väsäämisessä menee,mutta aika helppoa se loppupeleissä on kun vauhtiin pääsee :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 06:13

valitettavasti en osaa,joskus katsonut tekoa ,arvioisin työaika kun puuro on valmis 1--2 tuntia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 06:43

Jos huttu valmis niin n. 3 tuntia. Lisäkädet helpottavat. Toinen voi kaulia ja toinen täyttää ja rypyttää. Osaan siis tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 07:21

Osaan tehdä karjalanpiirakoita.Vaan eipä ole aikoihin tullut tehtyä.Aikaa sadan piirakan väsäämiseen en osaa sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.09.2009 - 07:24

Periaatteen tiedän ja olen tehnytkin niitä. Jos alusta asti aloittaa niin kyllä minä siihen päivän varaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 08:30

Anoppi niitä ennen teki kun terve oli ja arvioisin että päivä siihen menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 08:33

osaan ohjeen mukaan.. ja en tiedä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 09:01

Osaan tehdä, mutta en rupea, kun menis liian kauan aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 09:01

Osaan tehdä ja sanoisin, että noin puolitoista tuntia siinä menee aikaa jos puuron on tehnyt jo valmiiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.09.2009 - 09:22

Olen tehnyt muutaman kerran, mutta en voi sanoa osaavani. Äiti oli silloin apujoukkona minulle. Alusta loppuun tehden menee siihen useampi tunti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 10:03

En osaa,enkä ole edes milloinkaan yrittänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 10:16

Kyllä meikäläinen väsää lähes mitä vaan, kunhan on ohje =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 10:30

Kyllä osaan..Ennen tuli tehtyä usein..mutta nyt on ihan unohtunnu piirakoiden teko...Kiitos kun muistutit..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 13:40

Köksän tunnilla tein viimeksi pari vuotta sitten. En osaa enää ainakaan ilman lunttausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 16:36

Ravintolakoulussa jouduin tekemään karjalanpiirakoita ja aika plörinäksihän ne menivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 16:58

Koko päivän siihen saa varata aikaa, sillä paistaminenkin vie oman aikansa. Olen tehnyt niitä joskus, ja hyviä olivat omatekemät karjalanpiirakat. Kaupasta ostamme nykyisin niitä, jatkuvasti on jääkaapissa karjalanpiirakoita, ovat hyviä välipaloja aamuin illoin. Ja siinä välissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 18:38

En osaa. Koulun kotitaloustunnilla niitä kerran yritettiin tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 20:26

En osaa, tosin huono sanoa näin koska en ole edes ikinä kokeillut :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 21:04

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 22:55

Juu vasta torstaina niitä tehtailin.Mummi aikoinaa opetti ja kehu mite hyvi osaan rypyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.09.2009 - 01:26

Olen joskus tehnyt, karjalanpiirakat olivat hyviä, tosin eivät niin hienon muotoisia :9