Oletko koskaan ollut hirvi-kolarissa??

Lisätty: 20.09.2009 - 21:02

Poikani sai ajokortin 1980v. ..ja joutui muutaman kuukuden kuluttua kolariin..Hänellä oli Mini ja Hirvi hyppäsi konepellin päälle tuulilasi säpäleinä..ja kattokin ruhjoontui...hirvi kuoli..mutta poika säilyi hengissä..oli kyllä onnea matkassa..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 12:37

Kaverini poika menehtyi hirvi kolarissa kaverini selvisi. Poika oli Tangolaulaja Sauli Lehtonen

Kysyjän kommentti

Oli silllon tosi surullinen tapaus..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.09.2009 - 22:48

onnekseni en kolarissa, mutta läheltä piti tilanne kyllä säikäytti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.09.2009 - 23:18

En onneksi ole ollut. Mutta usein olen nähnyt 6-tiellä hirviä muutaman kymmenen metrin päässä edessämme, kun on ajeltu iltahämärissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 23:43

Luojan kiitos on etten ole joutunut hirvikolariin vaikka ajoin 20 vuotta työmatkaa päivittäin 100 kilometriä. Moni tuttavani on samaisella tiellä joutunut aika vaikeuksiin, mutta elävät viellä nyt..

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 01:34

En ole, mutta kaverini oli. Sanoi, että sorkat vaan vilahtivat tuulilasin edessä ja sitten pamahti. Oikea etukulma ja konepelti kassassa. Onneksi ihmiset selvisivät mustelmilla. Hirvi lopetettiin poliisin toimesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 06:16

en ole mutta hyvin läheltä joutunut katsomaan,pienempiä eläimiä on tullut kohdattua lukemattomia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 06:44

En ole, mutta läheltä piti-tilanteita on ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 07:17

En onneksi ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.09.2009 - 07:22

Jokis varjelus on minua suojannut tuolla teillä liikkuessani, etten ole onnekseni joutunut kosketuksiin metsiemme sarvipään kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 08:34

onneksi en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 09:03

Muutama läheltä piti tapaus, mutta onneksi ei ole vielä pamahtanut. Poroihin kyllä meinasimme sotkeutua menneellä viikolla Lapissa. Yllttävän paljon oli liikkeellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 10:20

Lähellä oli kerran. Kavereitten kanssa oltiin tulossa jostain kauempaa ja ehdimme nähdä tuulilasissa vaan hirven jalan. Hirvi ehti nippanappa pois alta ja me emme ehtineet tajuta kuin sen että nyt oli lähellä. Yksi kavereistani kysyikin hiljaa,että "kuoltiinko me"? Ensin tuli naurun remakka ja sitten oli pakko pysäyttää auto,kun menimme lievään shokkiin kaikki tapahtuman takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 11:26

En ole kolarissa ollut,mutta Kerran vaalimaan tiellä tuli hirvi kallionkielekkeeltä tielle,matkaa meihin joku parikymmentä metriä, mieheni kerkes sanoa nyt tulee lissää niin sieltä tuli vielä kaksi lisää.Aika oli lokakuuta ja hirven metsästys oli juuri alkanut.Kyllä silloin säikytti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 13:30

En ole ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 15:00

onneksi en hirven kanssa ole törmäillyt, kokemukseksi riitti ihan hyvin kun viitisen vuotta sitten peura pisti auton pellityksen uusiksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 16:50

Minulla on viimeksi pari viikkoa sitten ollut läheltä piti-tilanne hirven kanssa, onneksi ajoin maltillista vauhtia, niin hirvi ehti mennä menojaan. Mieheni on ollut 3-tiellä peurakolarissa, auto meni lunastuskuntoon, miehelle ei käynyt kuinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 17:43

eilen oli just tapahtanut peurakolari , kun menimme lahteen, mutta peuralta oli henkimennyt ja kuljettaja seisoskeli siinä likiillä , jot emme pysähtyneet, kun näytti kaikki olevan kuitenkin ihan hyvin henkilön suhteen...kemiöön johtavalla tiellä on aina useita kolareita viikottain, mutta onneksi emme ole sihen hirveen törmäileet .....aina ne ovat mielessä ja katselenklin niitä tienposkia siinä mieles , joskos se sieltä hyppäis eteen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 18:38

En ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 20:26

En, onneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 23:22

En ole ollut kolarissa, mutta Tenon tiellä olen ollut monesti vuosi sitten lähellä kolarointia hirven kanssa. Siellä ovat hirvet niin fiksuja, että ne kulkevat tien reunaa pitkin niinkuin ihmiset ja niiden jäljet näkyvät hyvin. No, tottakai niitä tulee yllättäenkin metsästä.
Mieheni on ollut hirvikolarissa, jossa vain autoon tuli onneksi jälkiä siitä. Auton kuskin puoleinen seinä ja katto lommoutuivat ja tupsu karvoja ikkunaan jäi jostain kumman syystä kiinni. Myöskin sivupeili meni menojaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.09.2009 - 01:27

En ole mutta yksi tilanne kävi kyllä todella läheltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 09:50

En ole ollut, muutama lähellä piti tilanne on ollut kun itse olen ollut ratissa. Veljeni on ajanut hirven kanssa yhteen. Hirvi kuoli, veljeni säilyi hengissä onneksi. <3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 10:31

Ei onneksi ole koskaan osunut kohdalle. Mutta pitäs koputtaa puuta, että ei vaan heti tapahtus kun näin sanon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 00:41

En onneksi. Läheltä piti tilanne oli kerran, mutta säikähdyksellä selvittiin.