Mitä mieltä napsulaiset ovat...

...kuravellistä ja niistä tehtyjä kakkuja kehitysmaissa. Tämä kysymys vaatii vähän pohdintaa ja ajattelua. Ei riitä vastaukseksi en osaa sanoa tai muuta kaksi sanaa.

Lisätty: 20.09.2009 - 00:18

Suomessa viljaa poltetaan lämpövoimaloissa kun se halvempaa kui pelletti. Siis ruokaa poltetaan, onko se oikein?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2009 - 21:11

Tuo kuravellijuttu on minulle vielä vieras mutta se, että viljaa poltetaan ja siten käytetään ihan muuhun kuin elintarvikkeena, kun samaan aikaan ihmisiä kärsii nälästä ja kuolee siihen, on todella käsittämätöntä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.09.2009 - 17:42

Kuulin auton radiosta ton hiekkakakku ja kuravelli jutun.Kuulin sen huonosti ja kysymyksesi luettuani alon mietiä,että se liittyy ruokapulaan kehitysmaissa,mikä sinänsä on kamala asia missä vaan.Voin olla väärässäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 17:52

tuota juttua, johon ilmeisesti viittaat, en kuullut, mutta olen jonkun verran oleillut eri puolella Afrikkaa ja alueilla joissa elintarvikkeista oli pulaa ja siellä oli varsin tavallista että leipää jatkettiin (vähän samaan tyyliin kuin meillä aikoinaan pistettiin petäjäistä joukkoon) aineksilla joita ei oikein elintarvikkeiksi luulisi,

ei tuntunut mukavalta katsella, mutta korjaustoimiin pitää löytyä muita lääkkeitä kuin sen leipurin hirttäminen (tällaistakin tapahtuu)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 18:05

Egyptissä, joka on siis Afrikkaa, en ole huomannut tällaista. Siellä jaetaan köyhille leipää ilmaiseksi. Leipä on sellaista pita-tyyppistä, ihan hyvää leipää. Köyhiä on seillä paljon, jopa katulapsia. Ovat kiitollisia, jos saavat euron verran kerjättyä aina silloin tällöin. Saavat ainakin vatsanasa täyteen tätä hyvää leipää, ja ehkä pari tomaattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 09:09

Olen kuullut vain kerran sen kuravellimainoksen radiosta ja en ihan päässyt jyvälle siitä, toivottavasti kuulen sen uudelleen. Viljan polttaminen tuntuu kamalalle! Onhan meillä kotimaassakin köyhiä saatikka sitten ulkomailla tai vaikka eläinten rehuksi. Polttaminen on jo rienaamista. Köyhiin maihin olisi vietävä tietoa/taitoa ja auttaa heitä auttamaan itseään. Ei niinkään aina valmista heille koska silloin he itse eivät viitsikään yrittää mitään.