Olitko Pärinäpoika / Sussu ja mootoripyörän merkki oli ?

Minulla oli 250cc Suzuki sussuja kyllä riitti. Nyt kokeilin 2 vuotta sitten pojan pyörää sussu kyllä pelkäsi "kanteissa" oli ensimäistä kertaa moottoripyörän kyydissä.
www.youtube.com/watch?v=8B3ysXDf1DI

Lisätty: 19.09.2009 - 10:35

Sussu on kyytiläinen taka ritsillä

Avainsanat: moottoripyörä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.09.2009 - 10:50

Minulla oli java Z 150cc mangneetto sytytyksellä. Kävin sillä täältä Turusta jopa Kuopiossa asti joskus 60-luvulla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.09.2009 - 11:15

Silloin kun pärinäpojat ja surinasussut 'keksittiin' ainoa oikea moottoripyörän merkki oli Jawa-CZ (lausuttiin : jaavaseetseta)

fi.wikipedia.org/wiki/Jawa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 11:42

En ollunna pärinäpoika/sussu, mut kyl heit silti salaa ihailin...
Ja jos sallittaan tällanen aamupäivän kevennys tähän?:
Meitin kylällä oli kyl porkukka joita kutsuttiin pärinäpojiks, ei heilläkään prätkiä ollu, mut niil oli laktoosi-intoleranssi....hih...:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 13:21

Jotenkin meillä kaupungissa Taka-Töölössä ei noita pärinäpoikia ollut tai sittenen vain huomannut niitä. Veljelläni oli punainen skotteri Vespa, jonka kyydissä olen ollut. Vespan kyydissä tulin kerran myös 200 km, kesäkuussa illalla, ja olin aivan jäässä, kun pääsin perille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 14:23

kyllä jawa oli minullakin muistaakseni 350cc seuraavana oli kildare ja oiskohan 70 luvulla tulleet suzukit,oli 250cc,nyt on honda

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 14:44

Poikaystävälläni oli Suzuki.Sillä kierreltiin Suomea.Ihanaa aikaa oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 15:41

Veljelläni oli juuri tuo Valperin mainitsema moottoripyörä ja yhtenä aamuna hän vei minut sillä kouluun,kun muuten olisin myöhästynyt.Se kyyti riitti minulle,sen jälkeen en ole mennyt pyörän kyytiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.09.2009 - 19:15

Minä se vaan huristelin salaa Pappatunturilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 10:48

Juu. Silloisella poikaystävälläni oli Jawa-jotain.Ajelimme paljonkin.Muistan, kun minun farkkuihin laitetttiin autokorjaamossa sellaiset niitit.Tämä Jawa-mies on aviomieheni. Ollut jo iät ja ajat.