Oknko teilläpäin mopo-pojista haittaa??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.09.2009 - 08:25

Haittaa on mopopojista ja varsinkin öiseen aikaan,ajelevat viritetyillä mopoillaan.Pitäs käydä laittamassa sokeria tankkiin,siihen loppuisi pörinä.

Kysyjän kommentti

Hyvä keksintö sokeri tankkin..kiitos sinulle..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.09.2009 - 23:17

keväällä oli melkoisia pärinäiltoja,
poliisi kävi vähän neuvomassa (ja mittaili ääniä, välityksiä ja muuta virittelyä),
siitäpä kulmakunta rauhoittui kummasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.09.2009 - 23:26

Öisin yhden aikaan joku viritys paahtaa ohi sellaisella metelillä ja vauhdilla, että kuolleetkin herää. Ja kukaan ei tietenkään tee asialle mitään. Kärsi kärsi, olet sinä nauttinutkin saattaa joku sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 23:58

Nykyisessä ei ole ja on rauhallinen paikka. Olen joskus aikoinani ollut sellaisessa pärinäpaikassa. Paikkana oli tosi upea ja hienot näkymät ylhäältä järvelle, mutta sitten pe-la-iltaisin alkoi pärinä klo. 22 jälkeen, jota kesti aina aamuun saakka. Jos lauantaina piti jonnekkin aamusta lähteä, niin sai yö unilleen kyllä hyvästit heittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 00:39

Ovat siirtyneet mopoautoihin.
Niistäkin jotkut valittavat paikallislehdessä, mutta en oikein tiedä miksi? Eivät häiritse enempää kuin normaali auto. Olisivat tyytyväisiä, että eivät enää kierrä rinkiä rahtikontin kokoisilla traktoreilla.
Kaverillani oli taannoin "jytäjammu", josta hän sahasi pakoputket poikki, semmoisiksi torven mallisiksi, kun sisuskalut olivat hajonneet.
Hän asuu n. kahdeksan kilometrin päässä minusta ja tyynellä säällä kuulin koko välin kun hän meni sillä töihin kahdentoista kilometrin päähän.
Jo käynnistys ja alkukaasuttelut kuuluivat. Tiesin tarkalleen äänestä, missä kohtaa hän oli menossa, joka risteyksen, suoran, kaarteet . Sekin kuului, kun hän sammutti moottorin.
Hänellä oli tapana ajella öisin, joten lähinaapureilla on ollut hieman kestämistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.09.2009 - 01:50

Toissa kesänä ihan liiaksikin. Kuulin että kyläläiset olivat nostaneet älämölön siitä. Viime kesänä oli huomattavasti hiljaisempaa ja sama tahti on ollut tänäkin keväänä. Tuntuu kulkevan nuo mopot tänäpäivänä aika kovaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 05:07

Kyllähän noita pöttälee kaistapäänä.nuoruudessani elämänhalu oli sentään tallella

Lähteet:
Solifer Export

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 07:36

Kyllä aina välillä. varsinkin viikonloppuisin, metsässä saatan olla koiran kanssa lenkillä niin mopopoikia hurjastelee usein metsäpoluilla silloin saa aina varoa ettei koira juokse niiden tielle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 08:47

ei onneksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 08:50

Kaupungissa asuessani se oli jotain hirveää tällaiselle huonouniselle. Pärinä alkoi aamuyöstä yhden maissa ja jatkui aamuneljään...siis se oli jotain ihan kamalaa. Vieläkin alkaa suututtamaan, kun sitä muistelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 09:26

Ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 12:04

Silloin kun ajelevat kevyenliikenteenväylällä jopa kolme rinnakkain niin kyllä on. Myös eräässä saaressa jonne mopolla meno on ehdottomasti kielletty ajelu kapeilla poluilla on ulkoilijoille jopa hengenvaarallista.

Mutta osaa ne tytötkin, juuri eilen kävi muutaman kilometrin päässä näin;

Perjantaina klo 14.00 aikoihin Pekkalansillalla kaksi mopoa kolaroinut keskenään kevyenliikenteenväylällä.
Joensuulainen 15-vuotias tyttö kuljettanut moposkootteria Pekkalansillan kevyenliikenteenväylää etelän suuntaan kun hän oli törmännyt vastaantulevan joensuulaisen 15 -vuotiaan tytön kuljettamaan motocross-tyyppiseen mopoon. Molemmissa mopoissa oli kyydissä matkustaja.
Molemmat mopoilijat ja matkustajat loukkaantuneet lievähkösti ja toimitettu ensiapuun tarkistukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 12:26

Ei täällä maalla, äänet vaimentuvat tuossa peltoalueella, se, mikä kuuluu saa kuuluakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 15:31

Ei nyt ole ollut niistä kiusaa. mutta joskus aikoinaan kyllä oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 16:18

Välillä on vähän liikaa melua ja pärinää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 18:33

Paikalliset mopopojat tuottavat, ikävä kyllä, häiriötä etenkin paikkakunnan iäkkäimmille asukkaille. Osa aristaa jopa ulkoilua pelätessään mopojen aiheuttamia vaaratilanteita.

Poliisi toistaa lempitarinaansa resurssipulasta, joten sieltäkään ei helposti apua tule. Lasten/nuorten vanhempia asia ei tunnu paljoakaan kiinnostavan.

Osa näyttää saanen vanhempien hankkiman mopoauton, mutta sama kohellus tuntuu jatkuvan vaikka alla on kahden pyörän sijaan neljä.

Mielenkiintoinen seikka mopoautoista on sellainen, että osa ajaa niillä kevyenliikenten väylällä, jolla merkintä: sallittu mopoille.
Mikähän lienee virallinen tulkinta, olisi mielenkiintoista kuulla viranomaisten näkemys asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.09.2009 - 19:47

Pikkasen on, inhottaa kun ne pitää niin hirveetä mekkalaakin.onneksi kohta talvi,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 21:22

Eipä oikeestaan... rentoja jätkiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 22:19

Etenki viikonloppu iltasi ja loma aikana.Revittelevät niil viritetyil mopoillaa,ärsyttävä ääni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 13:42

Ei (olenhan itsekin sellainen). Yöllä sen sijaan viilettävät kevarit pitävät sellaista ääntä että tekis mieli heittää jotain jollain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 19:48

Ei minua ainakaan häiritse,ei ne niin kovaa ääntä pidä ... paitsi että joskus yöllä/illalla ajelee joku pelle jollain aprilialla jossa on vain alkukäyrä niin siihen herää koko kylä ...

Lähteet:
oma kokemus