Kasvattaako nuorisomme poliisi?

www.iltalehti.fi/uutiset/200...6_uu.shtml
Näyttää tuo koskevan aikuisiakin, jos eivät kehoituksesta huolimatta mene syrjemmälle juomaan. Tavan ihminen kai menee?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.09.2009 - 14:01

Lapsien kasvatus on vanhempien tehtävä.

Poliisi puuttuu yleisillä paikoilla tapahtuvaan juomiseen ikään, ihonväriin tai kengänkokoon katsomatta. Tuo nuorisokohta tuli lisäyksenä alkoholirikossäännösten uudistuksiin.
Ihan hyvä, että säännöksiin on tullut tarkennusta nuorten osalta. Mielestäni tämä ei kuitenkaan tarkoita, että nuoriso olisi ainoastaan virkavallan kasvatuksen varassa. Ei ainakaan kaikki.

Jokainen meistä voi omalla fiksulla toiminnallaan olla esimerkkinä kasvavalle nuorelle. Nuoret etsivät rajoja, ovat kokeilunhaluisia ja epävarmoja monissa valinnoissaan. Aikuisten pitäisi viitoittaa tietä oikeaan suuntaan. Rakkautta ja rajoja – niitä tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.09.2009 - 10:05

oikein, jos ei hyvällä uskota, niin järeimmillä jutuilla, kuten sakoilla sitten....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 10:50

Opettajat kouluissa ja poliisi, siinäpä ne nykypäivän kasvattajat taitavat ollakin. Lasten ja nuorten vanhemmat ainakin halukkaasti työtävät kasvatusvastuun itseltään kouluille ja muille tahoille. Oman vastuun ottaminen tuntuu paikoitellen lähes kokonaan kadonneen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 10:57

Jäävät nykyisin ilman äidinmaitoa, kun naiset omivat miesten hommat.
Yleensä kasvatus oppi tulee jo äidinmaidosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.09.2009 - 11:01

Ei se poliisi muuten pysty ellei ota järeitä aseita käyttöön. Mutta ei poliisin pitäisi olla nuorisomme kasvattaja. Vanhemmille se rooli kuuluu.
Hyvä juttu, jos sillä saataisiin hieman siistittyä tuota juomakulttuuria. Jäisi toivottavasti ne kymmenkesäiset ja siitä ylöspäin pois niistä juomatouhuista joita kaduilla näkee yhä vain enemmän. Ja suht'koht terveitä uusia kansalaisia kasvatettua työelämän syrjään kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 12:20

Kyllä nuorten kasvatus lähtee kotioloista jo pienestä pitäen. Poliisit eivät pysty enää nuorisoa kouluttamaan ja uutta viinaa kyllä maailmassa riittää, se on varma. Vika on nuorten vanhemmissa, ei nuorissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 13:13

Valitettavan usein, koska vanhemmat eivät ole kykeneviä lapsiaan kasvattamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.09.2009 - 13:26

Ei nykyvanhemmat osaa kasvattaa lapsiaan. Tehköön sen sitten vaikka poliisi. Pääasia että joku kasvattaa. Koulutkin ovat jo kykenemättömiä siihen, kun opettajilla ei ole samaa valtaa kuin meidän aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.09.2009 - 14:30

Njoo, ihan hyvä juttu, toisaalta epäilyttäää että mihin tuokin menee.
Monia kertoja olen huomannut kaupungilla että alaikäistä sakoetaan yleisellä paikalla juonnista, aikuista ei vaikkei aikuinenkaan saisi yleisellä paikalla ottaa.Itse esimerkiksi olen säästynyt sakoilta muutamaan kertaan, kun vieressäni on sakotettu alaikäisiä, ja siis nimenomaan yleisellä paikalla juonnista.
Itse tosin en tosiaankaan pussikaljoittele missään kaupungilla, rannalla joskus kesäisin saattaa olla jotain kuplivaa mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 17:36

Vanhemmat eivät ehdi ja jaksa kasvattaa lapsiaan, koska molemmat ovat töissä pitkiä päiviä ja lapset ovat koulupäivän jälkeen keskenään kuka mitenkin. Viikonloppu ei oikein riitä kasvatukseen ja rentoutukseen, kotitöihin ja aikuistenkin harrastuksiin. Suomalainen yhteiskunta ei huomioi tätä vaatiessaan molempien vanhempien täyspäiväisen työn, jotta lapsiperhe tulisi jotenkin toimeen. Ja se on väärin !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 21:19

Monesti se on näin.että viranomainen on lähinomainen.