Haittaako hirvikärpäset ulkoiluasi? Mikäli siis liikut metsässä. Niitä on tosi paljon ja harmittaa, kun pitää kävellä vain tiellä.

Avainsanat: iso riesa hirvikärpänen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 18.09.2009 - 10:59

Kyllä sieni- ja marjametsässä haittaa. Omistan kyllä sellaisen ötökkälakin, mutta kyllä ne pirulaiset tiensä löytää vaikka langanreiästä nutun sisälle ja hiuksiin.

Kysyjän kommentti

Olemme siis samaa mieltä, että ne ovat pirullisia elikoita. Kiitos vastauksista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.09.2009 - 09:18

Tässä meidän lähimetssä missä käymme lenkillä ei ole hirvikärpäsiä tavattu,ilmeisesti hirvet eivät täällä liiku.Viime lauantaina olimme suuressa metsässä ja siellä yritti yksi hirvikärpänen mennä hiuksiini,mutta ystäväni nappas sen pois.Aiemmasta kerrasta minulla oli 4 pattia päässä,hoitelin ne kortisooni voiteella pois.Ne on maailman viheliäisempiä elukoita,hirvetkin tulevat hulluiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.09.2009 - 09:37

Ei nyt ole hirvikärpäsistä ollut niin paljon riesaa kuin muina syksyinä. Ovat kai muuttaneet toisiin metsiin hirvien perässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 09:39

En ole ehtinyt pahemmin samoilemaan metsissä tänä kesänä, joten puremiakaan ei ole tullut.
Hirvikärpäsiin en ole muulloinkaan törmännyt, vaikka täällä on ollut hirviä niin paljon, ei meinannut sekaan sopia. Lähes kymmenen hirven lauman näki takavuosina joka päivä, kun viitsi puoli kilometriä kävellä. Nykyisin niitä on kyllä paljon vähemmän, tai ovat siirtyneet kauemmaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 10:03

ei ole meitin mettäs onneks olleet, mutta kerran olin sellases paikas, jos niit oli mustanaan, eipä siellä kauaa sit oltukkaan...sienitreffeil....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 10:44

Haittaa ja siksi en mene metsään silloin kun tämä riesa ilmaantuu koloistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 11:35

Inhottavia ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 12:39

Ei oo meilläpäin metsissä onnex hirviä eikä hirvikärpäsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.09.2009 - 14:30

Ei haittaa hirveästi ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 17:38

Tässä meilläpäin ei ole ollut, Ei ainakaan viimeksi kun olin metsässä. Muualla on ollut sitten sitäkin enemmän, mieheni hiuksista ja puserolta poimin pari kärpästä, jotka olivat asettuneet taloksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 19:16

Ei ole melläpäin metsissä ollut hirvikärpäsiä..Olen kuulut..jos on oilein värikkä vaatteet..niin iskevät pahemmin.