Joudutko usein pyytämään anteeksi sanojasi / tekojasi ? Onko siusta helppo pyytää anteeksi, vai juuttuvatko sanat kurkkuun ?

Avainsanat: anteeksi suo olin lapsellinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.09.2009 - 08:35

hyvä kysymys.
Mielestäni ei aihetta ole kovin usein.
Helpompaa pyytää anteeksi , jos on esimerkikisi astinut jonkun varpaille ym,
mutta esim jos on loukannut toista tai sanonut rumasti , vaikkakaan ei loukkaamistarkoituksella ,silloin sanat jäävät ikään kuin kurkkuun. voisi olla helpompaa.

Kysyjän kommentti

juuri näin, riippuu tilanteesta milloin on helppo pyytää anteeksi ja milloin ei.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.09.2009 - 19:03

Pyytelen kuulemma anteeksi turhankin tiheään.
Taidan pyydellä anteeksi ihan varmuuden vuoksi, vaikka ei olisi aihettakaan? Anteeksipyytäminen on mukavaa. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 19:03

Ei usein ja joskus se on myös vaikeata, ehkä häpeän vuoksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.09.2009 - 20:19

Aika harvoin joudun anteeksi pyytelemään. Se anteeksi tulee minulta yhtä luonnollisesti kuin kiitoskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 20:28

Ikä on tuonut malttia sanomiseen.
Mietin kolmesti ennen kuin avaan suuni joten en usein päästele niitä sammakoita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.09.2009 - 20:29

En joudu pyytelemään anteeksi kamalan usein. Kai sitä on oppinut tähän mennessä harkitsemaan sanojansa ja tekojansa jonkun verran. Mutta ei se vaikeaa ole silloin, kun tietää sanoneensa väärin tai loukanneensa jotakuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 20:39

Harvoin joudun nykyään anteeksi pyytelemään.Anteeksi pyytäminen ei ole vaikeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 20:53

kyllä joudun, tai pyydän vähän turhankin takia .....joskus kyllä ottaa päähän, jos joudun laihan sovun vuoksi pyytämään anteeksi vaikka en ois mitään sanonutkaan anteeksi pyydettävää mielestäni, mutta jos siitä tulee rauha ja rakkaus , niin kyllä voin anteeksi pyytää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 20:59

Kyllä joskus tulee tilanne..että pyydän anteeksi..mutta jos on kerran tarve..se helpottaa..mutta tosi harvoin sellainen tilanne tulee eteen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 21:37

On hyvä antaa anteeksi. On hyvä ymmärtää miksi. Vihassa ei tarvitse elää eikä se ole terveellistä.Joskus tarvii aikaa antaa anteeksi, mutta se aika kannattaa. Mutta se ei tarkoita että kaikkea tulee hyväksyä. Se taas tarkoittaa, että osaat kasvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 21:51

En joudu kovinkaan usein pyytelemään anteeksi sanomisani taikka tekemisiäni..en oikeastaan edes muista koska viimeksi,mutta jos niin sattuu käymään,pystyn kyllä pyytämään anteeksi ja teenkin sen mielelläni jos huomaan tehneeni tai toimineeni väärin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 22:00

Pyydän anteeksi jos siihen on tarvetta,eise ole vaikeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 22:52

Pyydän kyllä anteeksi virheitäni, mutta ehkä liian harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 23:46

joudun aika useasti :( ja vähän riippuu keneltä pyydän anteeksi.. äidiltä on vaikeeta.. netissä se on helpompaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.09.2009 - 00:05

Aika harvoin, mietin ensin tarkkaan mitä sanon ja kuinka sanon, siksi harvoin tulee ihan hirveästi loukattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 00:41

aika harvoin,
hitaana hämäläisenä ymmärrän niin myöhään koska olisi anteeksipyynnön paikka,
että tilanne on auttamattomasti ohi ja pitää vaan jatkossa yrittää puhua/toimia paremmin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 02:09

Tosi harvoin. Yleensä kun möläyttää mitä sattuu, niin ei heti hoksaa, jos jollekkin ei sitten "kolahtanut" ja sitten vielä suuttui kaupan päälle. Tutut ovatkin jo oppineet varomaan ja kaupassa kiertävät mutkan kautta pakoon. Kassajonossa siitä on hyötyäkin, kun on siinä ainoana asiakkaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 08:22

Pyytelen välillä liikaakin anteeksi. ^^' Minun on helppo pyytää anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 20:33

Anteeksipyytäminen ei ole vaikeaa. Ei ole useinkaan ollut tilanteita, omasta mielestäni, missä sitä olisi tarvinnut käyttää. Tarvittaessa pyydän anteeksi. En halua itseäni loukattavan, enkä halua myöskään loukata toista.