Maksaisitko veroja, jos niiden maksamatta jättämisestä ei rangaistaisi ( toisin sanoen jos niitä ei olisi pakko maksaa )

Lisätty: 17.09.2009 - 19:01

( toiveajattelua, että voisi jättää maksamatta )

Avainsanat: vero

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.09.2009 - 19:04

Uskon että maksaisin mutta en niin paljon... se karsisi varmaan palvelujen määrää ja laatua...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.09.2009 - 18:55

Kyllä se vähiin taitaisi jäädä.
Sitä pelkoa ei taida olla, että verotus muuttuisi vapaahtoiseksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 20:09

Empä lähtis paljoa makselemaan,mutta jos veroille saa vastinetta kuten nyt niin maksaisin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.09.2009 - 20:09

Täytyisi sitä jonkun verran maksaa, muuten meiltä loppuisi kohtuuhintaiset lastenhoitopaikat, sairaspaikat, vanhusten hoito (no se ei nykyisinkään ole kunnossa). Kirjastopalvelut tulisivat varmaan kokonaan maksullisiksi. Ym. palveluja lukematon määrä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.09.2009 - 20:18

Voisin jättää maksamattakin. Maksakoot isokenkäiset, niillä on mistä maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 20:20

no en tietenkää maksaisi jos ei olisi pakko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 20:53

jonkun verran ois pakko maksaa , jos käyttää kunnan palveluja ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 21:01

En maksaisi jos ei olisi pakko..mutta kyllä nykyään on pakko maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 22:02

Kyllä kohtuullinen verotus on paikallaan,eli kyllä maksaisin veroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 22:56

Jossain maassa ei niitä kai ole ollenkaan, onkohan Monacossa, siellä joku muu taho hoitaa kaiken maksamisen. En tietenkään maksaisi yhtään enempää kuin on pakko. Nytkin eläkeläisenä tekemästäni työstä maksan 37 % veroja. Eikös se ole jo aika paljon. Ja jos ansaitsen vähän enemmän, niin vero pompsahtaa 43 %:iin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 23:47

en tietenkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.09.2009 - 00:05

En maksaisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 00:18

maksamaan joutuu joka tapauksessa,
joko veroja tai vakuutus ja palvelumaksuja,
harkinnan paikka millä pärjäisin (oma tarve) paremmin,
todennäköisesti veronmaksu silti kannattaisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 00:30

Tilannehan olisi aivan uusi ajatellen miksi veroja yleensäkkin kerätään. En tietenkään maksaisi, koska kaikki yhteiskunnanpalvelut olisivat silloin maksullisia. Minunhan olisi säästettävä tietenkin rahat niihin maksullisiin palveluihin, joita mahdollisesti tarvitseisin. En muuten usko, että se yhteiskunta pysyisi ilmanveroja yhtäpäivää pidempään pystyssä ja ilman vakavia seuraamuksia. Ensimmäiseksi muuten menisin kauppaan ja ostaisin itselleni pistoolin ja siihen paljon panoksia, sillä luulen, että rosvoja ja kaikenmaailman hiippareita olisivat nurkat pullollaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 08:38

Haluaisin tehdä sitä mikä on oikein. Joskus se on kyllä vähän vaikeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 20:41

Verorahoilla yhteiskunta pyörii. Koulut, sosiaali- ym. palvelut olisivat maksullisia, mikäli veroja ei kerättäisi. Lieveilmiöitä olisi varmaankin huomattavasti rajummassa ja kovemassa mittakaavassa. Leikittäisiin ihmishengillä oikeasti.