Onko teillä jotain jekkuja ruuanvalmituksessa että voi vähän niinkuin oikaista ?

minä kun harvoin teen ruskeakastiketta niin en niitä jauhoja ruskista vaan imeytän ne vaan rasvaan, ja vähän soijakastiketta laitan niin kastikkeen väri on kohdallaan, ja annan vähän enemmän aikaa keittämiseen että jauhot kypsyvät.

Avainsanat: helpotusta ruuanvalmistukseen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.09.2009 - 14:29

Minä teen kastikkeen siten,et laitan vehnäjauhot veteen ja suurustan liemen sillä keinolla,lihaliemestä väriä tai ketsupista myös soija käy.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.09.2009 - 11:35

tuo on hyvä konsti, noin itsekkin teen... keittoihin laitan mausteet umpinaiseen teesihtiin, ei tarvitse syödä pippureita eikä muitakaan mausteita tai laittaa niitä lautasen reunalle ...on siistiä siten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.09.2009 - 11:41

Minä oikeisen sillä tavalla kun en aina ehdi tai viitsi tehdä kastikkeita, niin käytän valmiskastikkeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.09.2009 - 13:40

Jep, miekin käytän valmiskastikkeita, hyvää oikaisua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 15:19

Kastikkeen teossa joskus oikaisen: valmiiseen pussikastikkeeseen vain lisäilen mausteita tilanteen mukaan. Kiisselipohjan teen toisinaan kaupan paketista siitä missä on pussissa "jauhot", mansikkaa tai vadelmaa ja siihen lisään vain sen veden ja pakasteesta sitten tuoreet marjat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 15:35

Minä en tee kastikkeita hehheh :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.09.2009 - 15:46

Minä oion vähän joka asiassa mikä vaan liittyy ruokailuun. Jos haluan porkkanoita ruoan lisukkeeksi, keitän ne perunoitten kanssa samassa, tai vihannessuikaleet heivaan kastikkeen sekaan, siellä ne kypsyy samalla kuin kastikekin, ja antavat vielä makuakin siihen soosiin. Pöytää en viitsi kummemmin kattaa, kun olen yksin. Säästän aikaa ja tiskejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 17:50

Puolivalmisteet ovat nykyään niin hyviä, että niiden kautta oikaisua kukaan tuskin huomaa... ainakaan vielä ei ole kommenttia tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 18:05

Minäkään en juuri koskaan tee erikseen mitään kastikkeita, paistinliemi saa riittää. EIlenkin possunfileiden kanssa paistoin sipuleita ja tomaatteja, siinä oli kastiketta tarpeeksi. Perunat keitin kuorineen, ja porkkanoita kattilan päällä. Puurohiutaleet laitan heti kylmään veteen, niin puuro valmistuu ikäänkuin nopeammin. Puolukkapuuroon en siivilöi lientä, vaan annan puolukoiden jäädä joukkoon. Raparperihillon teen mikroaaltouunissa, samoin kypsennän marjapuuron puolukat siinä. Kaalikääryleitä varten kypsennän kaalinkin mikrossa, tosin seuraavalla kerralla aion kokeilla kaalin pakastamista ja sulattamista kääryleitä varten Se kuulostaa tosi hyvältä idealta. tKaikenlaista kikkailua teen ruoanlaiton yhteydessä, olen laiska ja mukavuutarakastava 'kokki', joten jos fuskaaminen vain on mahdollista, niin sorrun siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 13:34

En osaa leipoa oikeastaan ollenkaan. Niinpä kerrankin suunnittelin tekeväni Konjakki-suklaakakkua. Kun kuitenkin tiesin jo etukäteen, että ei siitä mitään syötävää synny, niin jätin kaikki muut ainesosat ja paistamisenkin pois ja nautin vain siitä konjakista sellaisenaan. Kyllä tulikin hyvä kakku (Renault Carte Noire) .