Join eilen illalla 1 pullon Alkosta ostettua punaviiniä, johtuuko aamupäänsärkyni siitä? Miksi siitä ei varoiteta pullon etiketissä?

Lisätty: 17.09.2009 - 08:00

Täytyy varmaan vaatia Alkolta rahat takaisin, korvausta kivusta ja särystä, matkakorvaukset Alkon myymälään, särkylääkkeet + sen kanssa nautittu vesi,. Lisäksi vaadin tutkimaan kyseisen punaviinin maahantuojan ja tuottajan toimet..
;=))

Avainsanat: päänsärky alko viini punaviini

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.09.2009 - 23:51

noin siinä käy kun kesken lopettaa, ota opiksesi

Kysyjän kommentti

Tuo kommentti on varmasti totta. Syynä aamupäänsärkyyn oli varmasti keskeytetty viininjuonti, (lat. Crapula Interruptus).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 17.09.2009 - 07:57

Hyvin mahdoillista että päänsärkysi johtuu punaviinistä.
minun mielestäni ei pulloissa tarvitse krapulapäänsäryistä/oloista varoitella, pitäisi ihan tiedossa olla muutenkin että alkoholi aiheuttaa krapulaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 08:03

Ois varmaan pitänyt antaa Buranat kaupanpäälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 08:16

Kyllä moni saa punaviinistä..väittävät ..että sen aiuheuttaa tanniini mitä on punaviinissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.09.2009 - 08:22

Voi surku että pääsi on pipi. Ilman muuta se johtuu punaviinistä.
Mutta valitettavasti noissa Alkon tuotteissa lukee siellä rivienvälissä pienen pienellä präntillä: Nautitaan omalla vastuulla. Myyjä ei vastaa tuotteen haittavaikutuksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 08:25

Punaviinistä tulee todellakin pää kipeäksi jos juo enemmän kuin yhden lasillisen. Itseäni punaviini alkaa aivastuttamaan ja nenästä vuotaa vettä...tuntikaupalla. joten olen vissiin tullut allergiseksi punkulle. Tanniini lienee se ärsyttävä aine. Joskus otan yhden Histex-tabletin reilusti ennen punaviinin nauttimista. Joskus se auttaa, yleensä ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 08:28

Jokaiseen pulloon pitäisi liimata tämä teksti:
Alkoholijuomat voivat aiheuttaa riippuvuuden eli alkoholismin. Monet valtiot rajoittavat alkoholijuomien käyttöä, asettavat ikärajoja alkoholinkäytölle ja verottavat alkoholijuomia erityisesti.
Vaikka etanolin myrkyllisyys on vähäistä verrattuna joihinkin muihin alkoholeihin, se aiheuttaa humalatilan, jossa koordinaatio, reaktionopeus ja tarkkaavaisuus heikkenevät. Tämän vuoksi humalassa on kiellettyä ajaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa tai työskennellä vaarallisten laitteiden tai aineiden kanssa.
Suomessa alkoholi on miesten ja naisten yleisin kuolinsyy.[2] Suomalaiset kuluttavat keskimäärin yli 10 litraa puhdasta alkoholia vuodessa[3]. Venäjällä alkoholi aiheuttaa joka neljännen kuolemantapauksen. Maailmassa keskimäärin alkoholi on syy kuuteen prosenttiin kaikista kuolemista.[4]
Alkoholi on suurina annoksina usein nautittuna terveydelle haitallista. Kohtuullinen alkoholinkäyttö (1-3 annosta päivässä kuitenkin yksilölliset erot kuten ikä ja sukupuoli huomioiden) ei USA:n ravitsemussuositukset laativien erikoislääkärien mukaan todennäköisesti aiheuta riskiryhmien ulkopuolisille ihmisille terveydellisiä haittoja ja saattaa tuoda eräitä terveyshyötyjä.[5]. Uuden laajan kanadalaistutkimuksen mukaan jo yksi alkoholiannos päivässä voi lisätä miesten riskiä sairastua useisiin syöpiin[6].

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 08:31

Punaviinistä tulee yleensä pää kipeäksi herkästi. :/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 08:36

En usko, että ihmiset jättäisi viinakaupanhyllylle pullot, jotka on aikonut ostaa, vaikka niissä olisikin merkintä sisällön seurauksista.Onhan tupakka-askeissakin selostus siitä, mitä tupakointi aiheuttaa.Se tuskin saa ihmisiä lopettamaan tupakointia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.09.2009 - 09:20

Ihan sama mitä niissä etiketeissä lukee. Ei niitä kukaan lue, ja jos lukeekin, niin ei välitä. Tupakka maistuu minulle, vaikka se tappaa ja on hengenvaarallista, aiheuttaa syöpää ja vaikka mitä. On etiketti luettu, mutta viesti ei mene perille. Nautintoaine on nautintoaine. Olkoon sitten punaviini tai tupakka. Päänsärkysi johtuu punaviinistä melko varmuudella. Itselleni tulee ihan kamala särky, joten en juo sitä koskaan enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 09:23

juu teeppä se ja kerro sitten mittee kävi, mutta minulla alkaa päät särkee jo lasillisest punkkuu, jot sitä en juo, enkä kyllä tykkääkkään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 09:48

Hyvä ehdotus sulla. Olisko ollut vaikka pilallista viiniä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 09:51

Haasta alko oikeuteen suuren maailman tyyliin ja vaadi vuoden ilmaiset punkut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 11:40

joo johtu varmaan.. ja miksi olisi varottanut? ei varmasti kaikille tule...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 12:12

Ole hyvilläsi jos olisi tyhmä pää niin koko ruumis saisi kärsiä, nyt vain pää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 12:15

Nytpähän tiedät miten punaviini vaikuttaa sinuun :-)
Mutta hyvä vinkki, taidanpa hakea huomenna punkkupullon viikonlopun iloksi ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 12:24

Kyllä päänsärkysi johtuu aivan varmaan siitä. Jaksoit sit yksin pullon vetäistä tyhjäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 17:42

Käyppäs kysäsemässä, antaisivatko kenties rahan takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 18:28

Et olisi huomannut etiketin varoitustekstiä, koska... pidit kiinni etiketistä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 18:33

Koska kyse oli itse aiheutetusta päänsärystä niin kipaisepa apteekkiin kysymäänjuuri tähän vaivaan sopivaa lääkitystä.