ruuan arvonlisäveron alennus nostaa ruuan hintaa? kaikki muuthan tämän tiesikin mutta ei hallitus.

kaupat on nostaneet hintoja kesän aikana noin 8prosenttia alennus on verosta vain arviolta neljä prosenttia ja kohta alkaa kauppoihin tulla muka uusia tuotteita ja uusia pakkauskokoja näillä voidaan kiertää hintatarkkailua.oliko tämä sittenkin vain hallituksen tuki elinkeino elämälle, parturi ja kampaamoyrittäjätkin pani alen taskuunsa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2009 - 23:57

hhmm mennään osto ja syömälakkoo ja vaaditaan hinnat alas

Lisätty: 17.09.2009 - 00:03

sikamaista että rikkaat kauppiaat vievät normaali ihmisille tarkoitetun edun omaan pussiinsa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 16.09.2009 - 23:55

Voi tuonhan olen tiennyt jo kauan sitten ja aiemmassa samankaltaisessa kysymyksessä sanonut että että kauppiaat varmistelevat tulojaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 01:00

Olen huomannut tuon pakkauskoon muutoksen nyt syksyn aikana. Esimerkiksi S-Market myy tiettyjä jäätelötuutteja 6 kpl. pakkauksissa hintaan 1,70 €. Nyt hinta ja pakkaus on pysyneet samanlaisina, mutta sisällä olevat tuuttienkoot ovat pienentyneet kevääseen verrattuna. Seuratkaapa tuotteita tarkkaan nyt loppuvuoden aikana. Lidl-ketju on myös kamppanjoinut kahvipakettien hinnoilla lupaamalla edullisia tarjouksia. Minäkin menin kauppaan ja huomasin, että ko.tarjouskampanjaa ei siellä ollutkaan. Lehdessä ei mainittu erästä mitään ja kassalla sanottiin vain tylysti sen loppuneen, vaikka kampanja-aika oli vielä voimassa. Laitan sinne kirjeen varustettuna kampanjamainoksella ja syytän heitä väärästä kampanjoinnista. Saa nähdä mitä vastaavat? Kysymyksessä oli kolmen paketin erä/talous ja kahvin hintaa oli pudotettu 30% normaalihinnasta. Kysymyksessä on kohdallani pelkästä periaatteesta ja siitä miten kuluttajia sahataan silmään tai kustaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 01:32

normaalia toimintaa suomessa,kyse ns.maan tavasta,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 05:51

Minä olen huomannut saman asian että hintoja ovat nostaneet elintarvikkeissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 06:36

Ei kai se Alvin muutos tule voimaan vielä kohtakaan?
Tässä laki ja sen voimaantulo:
www.finlex.fi/fi/laki/alkup/...8/20080785

Joko ne valiportaat kerää voitot etukäteen.
Kilpailun tarkoitus ainakin Suomessa on parantaa voittoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.09.2009 - 07:58

Mmh, väärin on tämä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 08:38

Voi että, se on niin väärin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 08:47

Köyhät vielä enmmän kyykkyyn mitä nyt jo ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 08:51

Saman lain mukaan sähkön hinta nousee, jos ei sada, tai sataa liikaa.
Mikään syy ei ole liian mitätön nostaa hintoja. Laskemiseen taas ei ole tarvetta, koska kansan on pakko ostaa, jos aikoo syödä tai lämmittää asuntonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.09.2009 - 09:15

Pienet kuluttajat ja suuret päättäjät. Mitä asialle voi? Ei mitään, kun hyväksyä vain vasten tahtoisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 09:27

tuon olen laittanut jo merkille kauan sitten, vaikka tämä ns.ale tuliskin, niin silti kaupoille jää voittoa , kun tuplasivat hinnat ja mitä tulee laatuun niin huonontunut on kakki , wc ja talouspaprutkin täynnä ilmaa, ovat ison näköisiä , mutta kun alkaa repiin paperia niin ihan löysää on ja tyhjää....ei siis montaakaan arkkia ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 19:28

Lopeteaan turha kulutus, tai vähennetään ainakin kaikki tarpeeton minimiin, niinkuin herkut. Ostetaan vain erikoistarjouksia, pakkaamattomia tuotteita, mikäli mahdollista, pikkukaupoista jne. Ja sitten niitä punaleimaisia tuotteita, niissä ihan oikeasti säästää.
Minä ole syönyt pitkästä aikaa pussillisen Fazerin Sekalaisia. Kaikki karkit ovat kooltaan pienentyneet, silkkaa huijausta koko pussi. En enää ikinä osta. Varsinkin kun karkkiverokin astuu voimaan.