Pitäisikö suomessa olla palkkaarmeija?

Nuortenmiesten on niin vaikeata nykyisin selvitä muutaman kuukauden kestävästä palvelusta armeijan harmaissa.

Avainsanat: nuoret sotilaat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 16.09.2009 - 22:15

Ei pidä. Jos ei näiden nuorukaisten päähän muuten saa taottua järkeä, niin niin rajuun yhdyskuntapalvelukseen että tietävät mitä elämä on.

Kysyjän kommentti

Nykyajan pojat,kun joutuvat eroon äideistään ja tyttöystävistään inttiin joutuessaan on heti masennus päällä ja eihän masentuneena voi kaivaa poteroita,voi sentään näitä tulevaisuuden toivojamme.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2009 - 23:11

ei pitäisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.09.2009 - 23:51

Kyllä saisi nuoret ottaa mallia meidän sotaveteraaneista. He taistelivat monta vuotta, ja jaksoivat. Kyllä yksi armeija joka on vajaan vuoden mittainen tulisi jaksaa käydä läpi. Lomiakin kun on alvariinsa. Ryhtiä nuoret miehet, ja vähän vastuuntuntoa. Ei teiltä mahdottomuuksia vaadita. (Toivottavasti joku nuori mies tämän lukee).
Ei siis mitään palkka-armeijaa meille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 01:07

Ei pitäisi. Armeija tekee pelkästään hyvää kasvuikäisille kavereille ja toivottavasti saavat tehtyä pojista miehiä. Armeija on sitä paitsi nykyään niin lepsupaikka, että sen voi kohta suorittaa netin kautta surffailemalla. Naapurinpoikakin meni maanantaina inttiin ja tuli jo perjantaina takaisin viikonloppu vapaalle.....ei minun aikaan onnistunut, hyvä kun sotkuun pääsi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 07:13

Se on jo ollut iät ajat. Palkan eteen ne upseerit tietääkseni työtään tekee.
(Tykin ruoka on erikseen.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.09.2009 - 08:00

hmm, kyllä voisikin olla ihan kannattav asia. Toisaalta aivan sama onko vai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 09:50

Ehkä joku sellainen porukka joka toimisi esim. poliisin apuna suurissa tapahtumissa voisi olla hyvä juttu. Armeijan säilyttäminen ainakin jossain muodossa on kyllä suositeltavaa. Yleiskunto on monella liian heikko ja vaikka palvelusajat ovat nykyisin naurettavan lyhyet joka viikkoisine lomineen ei edes sitä tunnuta kestettävän - tai edes yritetä kun tiedetään että b-miehen paperit saa erittäin helpolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 21:52

Tottahantoki, palkkaarmeija olisi parempi. Tehokas, motivoitunut, pysyvä henkilöstö, jatkuva koulutus takaisi ajantasalla olon. Armeijan väkeä voisi tehokkaasti käyttää silloin kuin sattuu maassa jokin
haveri, kuten suuria tulipaloja, onnettomuuksia merellä, terroritekoja, yms. Palkkaarmeija olisi paras
vaihtoehto monella tapaa. Vanhoillisuu, perinteistä luopuminen ja muutosvastaisuus on vain niin suuri ettei voida nähdä asia kokonaisuutta laajemmalti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 13:15

"Pullamössösukupolvi" on kait niin kehnoa tekoa monilta osin, ei kestä psyyke eikä fysiikka.
Ei palkka-armeijaa koska nykysysteemi on ihan hyvä.