lisääkö tieto tuskaa

perustele

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 16.09.2009 - 21:37

Kyllä se lisää. Otan vaikka esimerkiksi että epäilen miestäni uskottomuudesta. Sitten kun saan siihen faktaa, niin totta kai tuska lisääntyy.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2009 - 21:50

Kyllä lisää..kun kuuleen jonkun oikein ikävän asia..läheisestä tuska lisääntyy..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 21:54

Riippuu asiasta. Niinkuin Ida tuossa yllä jo mainitsi miehen pettämisestä, niin kyllä siinä tapauksessa tieto lisää tuskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 22:09

Kyllä; Mitä ihminen ei tiedä, sitä ei myöskään sydän sure... näin on...siinäpä tiivistetysti tuo perustelukin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 23:23

Kylläpä se niin tahtoo olla..perusteluja hyviä tulikin kollegoilta jo tuossa ylempänä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 17.09.2009 - 00:39

Todellakin lisää. Ei sitä sanontaa turhaan ole keksitty. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.09.2009 - 08:01

Kyllähän se lisää, mutta silti on totuus aina parempi.
Esm lapsille ei välttämätä kerrota kaikkea "pahoista asioista"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 08:06

Kyllä tieto lisää tuskaa. Ei voi surra ja murehtia kun ei tiedä kaikkea. :)

Vaikka rehellisyys maan perii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 19:09

Kyllä näin on aika usein. Eräänä iltana satuin kiinnostumaan ilmastonmuutoksen vaikutuksista meren pinnan nousuun, ja tulin lukeneeksi monia artikkeleita , jotka käsittelivät asiaa. Tuskainen olo tuli, kun ajattelee, että kaikki niissä mainitut uhkakuvat saattavat toteutua ihan oikesti. Miten lapsemme ja lapsenlapsemme selviävät rajujen ilmastonmuutosten ja ympäristökatatasrofien keskellä ? Jo nyt uutisissa saa katsoa ja lukea vedenpaisumuksista, jotka yllättävät kaupunkien asukkaat, niinkuin esimerkiksi Istanbulissa on ollut. Vaikka kuinka lohduttautuu ajatuksella, että minähän olen turvassa, ei minulle mitään voi käydä, niin huoli nousee kuitenkin pintaan, nytkin juuri tällä hetkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 11:08

Tietämättömyys lisää tuskaa enemmän kuin tieto. Ilman tietoa ei voi tehdä oikeita päätöksiä. Tieto virheistään saattaa tuntua tuskalliselta, mutta parempi tietää virheistään ja olla tekemättä niitä lisää, kuin olla tietämätön ja tehdä samoja virheitä uudelleen ja uudelleen. Eli ei lisää, koska vaihtoehto (ei tietoa) on huonompi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 13:09

Päinvastoin. Tietämättömyys saattaa olla tuskaista eli on helpotus kun asia selviää.