Vieläkö kouluissa annetaan kaunokirjoitus...

...numeroita todistuksiin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2009 - 19:00

Valitettavasti ei. Nykyisin kaunokirjoitus ei oo samaa kuin esim. minulla joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 16.09.2009 - 19:29

Ei kai niitä enään. Silloin kun itse kävin koulua niin opettaja antoi aina aineen yhteydessä numeron käsialastakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 19:59

Se on nykyisin tyyppikirjoitusta. Vaihtelevat koko ajan eri tyyppisiä ässiä ja ärriä. Eivät osaa päättää, millaista kirjoitusta koululaisille pitäisi opettaa. Numeroa siitä ei anneta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 20:09

Ei siellä kaunokirjoitusta opeteta,ja lapset eivät osaa sitä kirjoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 20:32

Minulle se oli kidutusta koulussa, vasemmalla kädellä pullossa kastettavan musteen levitti vain hihalla paperiin. Opettaja yritti tehdä oikea kätistä onnistumatta siinä.
( Ilo kirjoittaa kun tuli pallopää kynät myöhemmin markkinoille.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.09.2009 - 20:33

Kyllä täällä ainakin lapsille opetetaan kaunokirjoitusta ihan kirjankin avulla, ainakin äidit ovat näin kertoneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 20:36

Kaunokirjoitusta ei liene enää sellaisessa muodossaan kuin silloin esim.-60 luvulla oli. Äskettäin katsoin telkkarista jotain ohjelmaa jossa lapset opettelivat ja kirjoitus oli kuin tekstausta jossa yhdisteltiin kirjaimia uudella tyylillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 22:00

Luulen että ei enään nykyään anneta...niinkuin 50 luvulla annettin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 08:38

Ei anneta enään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 09:30

Ei ole annettu vuosikausiin.
Kirjoitustyylikin muuttunut vuosia sitten ja on todella hankala nyt.