Mitenkä suhtaudut hautajaisiin? Oletko jo suunnitellut omasi?

Päätätkö miten viimeinen matkasi menee vai jääkö se perikunnan huoleksi?

Avainsanat: hautajaiset perhe

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2009 - 13:14

Kunhan nyt saisi tuon eilisen asiaian järjestejjyä :(

Lähteet:
Löysin avovaimon kotoa kuolleena eilen

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 16.09.2009 - 12:41

Mitenkö suhtaudun? Jännä kysymys. Liian monissa olen ollut eikä ne mieltä ylennä. Varsinkin lähiomaisten viimeiset jäähyväiset ovat tuskaa ja surua täynnä. Omiani en suunnittele, olen kyllä sanonut että haluan polttohautauksen ja tuhkat minne sitten määräänkin tai he haluavat. Kaatopaikka olisi sopiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.09.2009 - 13:35

No tokihan hautajaiset ovat aika surullinen tapahtuma.
En ole suunnitellut ainakaan vielä omia hautajaisiani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.09.2009 - 14:02

En ole suunnitellut omia hautajaisiani, enkä suunnittele. Eiköhän joku taho ne hoida minun puolestani.
Hautajaiset sinänsä ovat hyvin ikäviä tilaisuuksia. Olisin jättänyt kaikki väliin, jos olisi ollut suinkin mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 14:15

Kyllä! Järjestän polttarit.

Mannelta oli kuollut vaimo. Suku oli itkemässä haudalla. Ainoastaan Mannen poika "tirskahteli" lähes naurun partaalla. Suku katseli meininkiä vihaisena. Yht` äkkiä Manne tarttui poikaa tukasta pyöräytti muutaman kerran rajusti. Poika purskahti itkemään, johon Manne voitonriemuisena tokaisi: " Hai, kyllä pojassa surua on, muttei saant ite irti ! "

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 15:17

En ole ajtellu omaa kuolemaani kovinkaan paljon. Olisihan se surullista omaisille, sen tiedän, mutta kyllä he osaisivat ihan riittävän tasoiset hautajaiset järjestää keskenään ilman minun ohjeitani. Tuhkani saa vaikka ripotella järveen tai erämaan tuuleen, ihan sama. Muistomerkkiä en kuoltuani tarvitse. Voisihan se hautapaikka olla myös tuossa kirkkomaalla rinteessä tällä puolella, jossa meillekin näkyy. Jouluna sieltä sitten näkyisi kynttilän valo tänne kotiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 16:15

no en tietenkään tykkää, että kukaan kuolee.. mut joo haluan, että mun oma arkku koristellaan hamiltonin ja boltin kuvilla :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 16:23

Omista ei niin väliä vaikka pakko vissiin olla ite paikalla.Joissain maissa luonnollista tapahtumaa juhlitaan iloisen värisissä vaatteissa ja tanssitaan.Jos kovin sairastanut yms.niin loppujen lopuksi sen pitäisi olla ilon ja vapautuksen juhla.Nykyaika on tehnyt siitä vain tabun josta on vaikea puhua.Ennen pappakin oli hyvin puettuna riihessä jonkin aikaa ja käytiin muksutkin siellä katsomassa ja siinä oli jotain kaunista....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 19:38

on se aika tuskaisaa puuhaa järjestää jollekkin läheiselle,
omista sitten pääseekin jo vähemmällä vaikkei ennakkoon niin suunittelisikaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 20:59

suhtaudun kunnioittavsati hautajaisiin, en ole suunnitellut omaani, ainoastaan, että minut saapi polttaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 21:43

En ole muuta toivomusta..kui minut saa polttaa..en halua arkuun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 08:29

En ole ajatellut ollenkaan. O_____________________________o'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 09:56

Kun maallinen vaellukseni päättyy en ole sitä asiaa järjestämässä eikä asia kiinnosta.
Kaipa se joku minut jonnekin siivoaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 10:17

Hautajaiset on pahimpia paikkoja mitä tiedän..
Olen suunnitellut omani paperille jo aikoja sitten. Suurimpia juttuja siinä on se että tahdon siviilihautajaiset jo senkin takia etten kuulu kirkkoon. Ja tahdon minut tuhkattavan ja ainoastaan nimi muistolehtoon, ei ns. oikeata hautaa ja isoja kiviä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 12:41

Hautajaiset eivät ole mitään mukavia,mutta joskus niihin kyllä joutuu menemään. omia en ole suunitellut enkä suunittele okoot se sit toisten hommia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 22:03

Olen suunnitellut kaiken valmiiksi. Jälkeenjääneillä on sitten helpompaa hoitaa asioita.