Miksi uudet vaatteet täytyisi pestä ennen ensimmäistä käyttökertaa pesukoneessa?

Avainsanat: vaatteet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2009 - 12:19

On kuulemma jotain kemikaaleja.
Omia vaatteita ei tarvitse pestä ensin, vaimon kylläkin.

Lähteet:
mu-tu tieto

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 16.09.2009 - 12:39

En pese uusia vaatteita ennen ensimmäistä käyttökertaa elleivät ne sitten tuoksahda sille, että mieluummin laittaa niihin oman tuoksun kuin kärsii siitä tehdastuoksusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 13:33

mä en ainakaan ikinä pese uusia vaatteita ennen ekaa käyttökertaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.09.2009 - 13:36

ei ne nyt välttämättä siellä kaupassa kaikkien nyprättämänä ja kokeiltamana ole niin puhtaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.09.2009 - 13:56

En pese vaatteita ennen kuin ovat likaantuneet. Joitakin pyyhkeitä on pestävä uutena, että tulisivat imukykyisiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 15:34

Lasten vaatteet olisi aina pestävä ennen ensimmäistä käyttökertaa, koska niiden käsittelyssä on saatettu käyttää sellaisia kemikaaleja, jotka eivät sovi lapsen aralle iholle. Omia vaatteitani en pese, ennekuin ne ovat likaantuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 16:10

Niissä voi olla mm. homeenestoaineita ja vahvoja väriainejäämiä jotka ovat aika myrkkyjä joista tulee kutinoita ja syyhyjä.Itse olen niin parkkiintunut,etten pese mutta lasten vaatteet kyllä kannattaa pestä ennen käyttöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 16:16

ne voi ainakin haista.. en mä kyllä pese

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 08:33

Kaikki ovat käplineet niitä kaupassa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 09:57

No ei vaatteita kyllä täällä ole koskaan pesty, sen sijaan lakanat aina.