Mitä sana syöpä mekitsee teille? Minusta se on kamala sairaus.eikä sitä voi etukäteen aina tietää,jos sairastuu siihen.

Avainsanat: syöpä sairaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2009 - 12:01

Minusta kanssa se on jotain ihan kamalaa ja ahdistaa jo pelkästään ajatus siitä,että itse tai joku läheisistä siihen sairastuisi.
Kuitenkin olisi hyvä muistaa,että varsinkin nykyaikana syöpä ei automaattisesti tarkoita kuolemaa..

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta sinulle. kyllä se on pelottava sairaus ,mutta hyvä olis varman havaita jo ajoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2009 - 12:05

Minulle se syöpä sana on nyt ihan kauhea, mieheltäni otettiin maanantaina koepala , iso luomi on tullut kuukaudessa ja värimuutosta oli , eli nyt odotetaan pari viikkoa että onko melanoomaa tai vaan pigmenttiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 12:14

maarit3 kestämisiä ja voimia , mutta kyllä se on kova jo sanana ja tautina, mutta lääketiede kehittyy , uskon et vielä joskus hamassa tulevaisuudessa sekin kaamee sairaus saatais poistettua kokonaan sairauksien listoilta ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.09.2009 - 12:33

Ainahan se sana pelottaa. Onneksi nykyään lääketiede on kehittynyt niin paljon, että jos vain ajoissa todetaan, hoitoennusteet ovat erittäin hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.09.2009 - 13:37

sanasta syöpä tulee ensimmäiseksi mieleen pelko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.09.2009 - 13:53

Tietynlaisista syövistäkin selviää, mutta kuolee sitten johonkin flunssan jälkitautiin.
On se syöpä paha tauti, mutta ei sitä osaa onneksi omalle kohdalle kuvitella. Johan sitä sairastuisi pelkästä ajatuksesta, jos alkaa liiaksi miettimään kyseistä tautia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 16:18

sanoisin että kuolema.. mut ei siihen aina tietty kuole.. kamala sairaus niinkuin sanot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 16:31

Kasvain olisi parempi nimi.Tunnen kyllä enemmän"juopaan"kuolleita ja se on pahempi tauti kun niin usea läheinen kärsii joskus vuosikymmeniäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 21:03

sairaus josta yhä useammin nykyään paranee.. ole rauhassa Maarit. Ei ehkä ole pahanlaatuista( mikä mielestäni on parempi sana) ja jos onkin, niin voi kuolla johonkin muuhun tautiin ennekuin se tappaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 22:44

Syövät ovat pelottavan yleisiä nykyään. Jatkuvasti on lehdissä juttuja, että sillä ja sillä on syöpä tai sitten saa kuulla, että jollain tutulla on. Tuntuu aika naurettavalta meuhkaus sikainfluennsasta kun syöpä tuntuu iskevän lähes jokaiseen jossain elämän vaiheessa :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 09:58

Erittäin pelottava koska sen voi saada pieni lapsikin eikä syytä edelleenkään täysin varmasti useimmassa tapauksessa tiedetä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 15:18

Pelkkä sana.Mutta sairautena tosi pelottava. Suvussamme on ollut pahoja tapauksia. Lopputulos on ollut näissä tapauksissa ennemmin tai myöhemmin, kuolema.Se tosin on meidän kaikkien viimeinen sana, on sitten syöpä, tai ei.