Ruandankuninkaan oikeuskäynninkulut vie valtion viimesetkin rahat. Onko Suomi poliisivaltio? Onko oikein tärvätä rahaa moiseen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.09.2009 - 20:30

Olen ihmetellyt vähän samaa, siis sitä oikeudenkäyntiä. Mitä tekemistä Suomen valtiolla on Ruandan kansanmurhan kanssa, eikö se olisi enemmän YK:n työlistalle kuuluva asia? Siis jos Ruandan Tasavalta ei hoida omia oikeusjuttujaan.
Sitten syytetty, Ruandassa baptistikirkon nuorisosiiven kansallisena johtajana toiminut mies ei ole edes mukana paikan päällä oikeudenkäynnissä, vaan istuu kaikessa rauhassa Porvoossa ja katselee videolinkin kautta kyseistä sirkusta. "Jag vågar inte resa till Rwanda, dom skulle ta livet av mig." Tjaa - miksiköhän ne nyt syyttömän miehen tappaisivat?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.09.2009 - 19:49

Ei kai siihen ihan viimoset mene mut on se helvetin väärin!Putki perseeseen ja olis ammuttu äijä kuuta kiertävälle radalle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 19:57

ei Suomi nyt aivan yhtä kova poliisivaltio ole kuin usa.
mutta parempiakin rahanreikiä olisi .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 20:25

En nyt sanoisi suomen olevan poliisivaltio. Eikös ne valtion viimeiset sentit ole jo menneet, kun velkaa otetaan lisää. Ja täytyyhän ne velkarahat taas johonkin käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 21:46

En ymmärrä koko oikeuden käyntiä.Mitä se meille kuuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 23:41

En kyllä keksi yhtään pöljempää tapaa puuttua toisen maan rikosasioiden hoitoon, kuin mitä tuo oikeudenkäynti on ollut ja tulee olemaan. Mitä se meille kuuluu pätkääkään. Tulkkeja tarvitaan monet. Ensin on käännettävä kunkun mongerrus ruandan murteelta ruandaksi, sitten se englanniksi ja vielä suomeksi ja ruotsiksi. Ranskaksi se tarvitaan myös varmasti, kun se on Ranskan entinen siirtomaa, jos en väärin muista. Kaveri istuu Suomen vankilassa ja tuomitaankin varmaan tänne loppuiäkseen Konnunsuolle. Lautakunta lennätetään kuulema Ruandaan tutustumaan rikospaikkaan ja ihmettelemään outoaseutua ja viidakkoa. Leikitään tosiaan "poliisia ja rosvoa" ihan oikeesti ja vielä Usan malliin "poliisivaltiossa". Pääasia, että "paalia palaa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.09.2009 - 02:12

Väärinhän tuo on, mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 08:53

Pahinta on se että joku senkni roiston on Suomeen ottanut ja siipiensä suojaan. On täällä vaimo ja lapsi, 10-vuotias. Siinä kytkennät Suomeen, äijähän asuu täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.09.2009 - 19:33

Ei pitäisi kuulua meille mitenkään koko asia.