Paistatko usein lettuja (räiskäleitä)?

Meillä lettuja paistetaan sillointällöin,se on mieheni hommia,hän on hyvä siinä.

Avainsanat: letut räiskäleet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.09.2009 - 18:05

Todella usein tulee tehtyä.

Kysyjän kommentti

Meillä paistetaan lettuja aina,kun siltä tuntuu.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.09.2009 - 15:29

Silloin tällöin tulee tehtyä. Pannaria enemmän ehkä kun se on helpompaa..:)
Tänään tosin väsäsin porkkanalettuja kun ostin Mammuttimarkkinoilta ison pussin porkaanaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 15:34

kyllä niitä tulee joskus paistettua. nyt en oo kyllä jostain syystä pitkää aikaa paistellukkaan. voisi tällä viikolla paistaa ja päälle kuningatar tai vadelmahilloo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 15:37

Ei saa paistaa paljoa ettei käy kuin lettupinolle?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 15:42

paistan lettuja milloin minkäkin lisukkeen/sisäkkeen kanssa, omena, pekoni, jauheliha ym. varsinkin raastettu omena ja kaneli lettutaikinassa ja kermavaahto lettujen kera, sekä pekoniviipaleet paistettuna ja jauheliha ruskistettuna lettutaikinassa, nam nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 16:07

Olen ikäänkuin kieltänyt itseltäni nuo niin herkulliset letut. Pelkkää vehnämössöä kun ovat. Mutta ah niin hyviä. En tee niitä kuin joskus lapsivieraille ja juhannuksena. Pannukakkua silloin tällöin lapsille vain, ei itselle. Rakastan jo ihan pelkkää lettutaikinaakin, syön sitäkin paistaessani noita herkkuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 16:08

en paista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 16:15

En kumpaakaan, vaan lättyjä, hih.... yleensä noin 2-3kk välein joskus useammin, joskus harvemmin, mut sit pitääkin olla porukkaa, ei siin viitti hellan ääres paistatella vain muutaman dollarin ei kun lätyn tähden:) Jussin perinteisiin on kuulunut aina nää lätyt tai muurinpohjasellaset... ja hyvää on....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.09.2009 - 16:32

Pannaria teen pari kertaa vuodessa, lettuja en ole paistanut moneen vuoteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 17:01

liian harvoin ilahdutan niillä perhettäni, tunnustan:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.09.2009 - 17:19

Aika harvoin on tullut paistettua. Kesällä mökillä muurinpohjalettuja tulee tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 18:30

aika usein , muurinpohja lätäreitä kodassa , kun on väkeä , eikä keksi parempaakaan ohjelmaa tai tarjottavaa ja itse teen taikinan isäntä paistaa .... ja me syömme suoraan pannulta .....njam.. nyt kyllä pitää lopettaa taas tuo herkku vähäksi aikaa.... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 20:14

Mökillä pakollinen ohjelmanumero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 20:29

Mökillä ollessa lähes joka päivä illalla paistelin iltapalaksi. Nyt kotona tulee tehtyä niitä harvemmin..Paistan kyllä pannaria kotona monesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 21:04

Aika harvoin, olipa hyvä kissaäiti kun mainitsit, täytyy mainita keittiömestarille että haluu lättyjä ja lakkaa niiden päälle.

Lähteet:
Kiva kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 21:37

Minä paistoin vasta eilen pikkulettuja...mutta aika harvoin teen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 23:09

harvemmin, kun jostain syystä niitä tulee sitten syötyä ihan tolkuttomasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.09.2009 - 02:17

Kerran pari vuodessa tulee tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 08:50

Ehkä pari kertaa vuodessa paistan ohukaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 10:40

Nykyään erittäin harvoin vaikka ovat nopeita tehdä ja hyviä mansikoiden ja jäätelön kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 11:38

Kyllä tulee joskus silloin tällöin paistettua. Mutta 11 vuotias tyttö jo haluaa itse paistaa lettuja. Ihan hyvä kun haluaa siinä sitä oppii tekemään.