Mikä oli puliukko?

Lisätty: 14.09.2009 - 13:54

Ei heitä enää-70 luvulla montaa ollut...

Avainsanat: pulituuri...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.09.2009 - 14:57

Ei sellaisia puliukkoja enää ole, ennen , jälkeen hävityn sodan oli niitä miehiä, ei se alkoholismi ollut niiden miesten syytä, sotaa ja hävittyjä on monta mistä miehet on syyllistettyjä, minullakin isoisiä on sotilaana olleita , ja äitini veljiä 5 , eivät koskaan sodasta puhuneet, viinaa joivat jos olisi pitänyt sodasta puhua . Tämän hetkinen tilanne on sama , syrjäytyneet ihmiset , ei puliukkoja enää hengissä ole , aineet on tehty liian vaikeaksi tehtäväksi päihdyttäväksi juomaksi, enemmän huolestuisin jotka käyttävät uusia aineita ja rikoksia, ei NS. Puliukot muuta tehneet kuin rehdisti rahaa pummasivat. huolissani olisin pienten lasten vanhempien viinan käytöstä ja lasten pahoinpitelystä, en ikinä ole kuullut että puliukko olisi pahaa kenellekään tehnyt, itkeneet ovat perheensä perään.

Kysyjän kommentti

Just tätä hain.Ei pultsarit pahoja olleet vaan sodan kauhuista traumatisoituneita.Lahden vaesijärven rannoilla heillä oli leirejä ja usein pikkupoikana ongin heille särkiä-60 luvulla.Antoivat satamarkkasen joskus palkaksi.Rautakaupasta he ostivat pulituuria ja kun sitä"hakkasi"aikansa irtosi siitä epäpuhtaudet ja kirkkaan pirtun joivat veden kera.Pitivät muuten toisistaan huolta!Tämän päivän sakki ihan eri sarjassa......

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.09.2009 - 13:43

keskikaljaa päivittäin juova mieshenkilö,puliakka on samanlainen nainen.he hyvin yhteen sopii

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 13:54

puskis kittaavat jos jonkin moista litkuja....akka on saman moinen...

Lisätty: 14.09.2009 - 15:01

kyllä täällä noita muutama vieläkin näkyy, vaikka ei toki enään niin paljoa , muta aika örjeltäviä ovat ... ja säälittäviäkin jollain laillaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.09.2009 - 14:25

Nykypäivän Juoppo,Spurgu,Spuge.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.09.2009 - 14:56

Veikkaisin tuota artikkelin mainitsemaa.

Lähteet:
hiki.pedia.ws/wiki/Puliukko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 15:01

Elämäntapajuoppo. Kyllä nykyään puhutaan pultsareista vaikka pulituuria ei enää saakaan.
Myös puliakkoja näkee, ei ole yksin miesten aluetta. Se tasa-arvo nääs... siinä missä martit myös martat..!

Lisätty: 15.09.2009 - 08:52

Syy romahdukseen on ihmsissä itsessään eli puliukoissa ja -akoissa, ei kenessäkään muussa.

Lisätty: 15.09.2009 - 12:29

Puliukko taitaa saada pulieläkettä!

Lähteet:
heikko luonne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.09.2009 - 15:17

Miten niin oli. Onhan niitä tänä päivänäkin vaikka kuinka paljon. Nimitys ehkä muuttunut, mutta samanlaisia surkimuksia ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 15:26

Ennen muinoin oli pulituuri kiilloitusaine josta nimitys tuli.
Nykyisin paremminkin tenttu-ukkoja ovat, kyllä keppana on maitopartojen juomaa.
Elämäntapajuoppoja on pilvin pimein nykyaikana.
Jopa eräs maaherrakin oli ja sai tosin potkut virastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 17:57

Lyhyesti sanottuna,he joivat ja juovat pulia,mikä sisältää alkoholia esim tenua ja muita korvikkeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 18:51

Puliukkoja oli jo ennen keskikaljan keksimistä. Niitä oli puistojen pusikoissa juopottelemassa, ja sitten ne horjahtleivat pitkin ja poikin jalkakäytävillä. Ne oliva pelottavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 20:18

Kyllä samankaltaisia miehiä ja naisia näkee tänäkin päivänä. Aineet ehkä ovat muuttuneet aikojen kuluessa, ehkäpä auton lasinpesuneste on vaihtunut johonkin parempaan?
Syrjäytyneitä on aina ollut ja tulee valitettavasti aina olemaan. Missä lienee syy, meissä kanssaeläjissä vai jossain muualla, mene ja tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 20:40

Kun olin lapsi sanottiin puli-ukoiksi kaikkia jotka näki kännissä...Tänäpäivänä on alkoholin käyttö lisääntynny...niin miehillä..kuin naisillakin..ja se on ihan normaalia...mutta nykyään ovat alkoholisteja..kenellä vaikeuksia käytön kanssa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 21:09

juoppo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 21:26

Varsin suhteellinen käsite, jollekin se että vetää persaukset olalle joka viikonloppu ja jollekin sekään ei ole pultsarin määritelmä vaikka joisi korin keskiolutta joka päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 00:12

Tästä pultsarin päiväohjelmasta selviää.
files.rokkimiehet.com/29/www...liukko.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 09:27

Alkoholisoitunut mieshenkilö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 10:25

Juoppo eli alkoholisti.