Pitääkö paikkaansa sanonta kun syksyllä syö porkkanoita...

...niin ensi keväänä aurinko ottaa ihoon nopeasti ja ruskettuu.

Lisätty: 13.09.2009 - 21:58

Hienoa, taidan ruveta säännöstelemään tuota porkkansyöntiä että riittävät vuoden vaihteen ylisekkin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.09.2009 - 18:28

Ei pelkästään syksyllä. Pitää jatkaa kevääseen asti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.09.2009 - 18:07

Porkkana sisältää runsaasti A-vitamiinin esiastetta beta-karoteenia, joka antaa sille oranssin värin. Wiki
Jospa tuo karoteeni edesauttaa rusketusta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 18:27

uskon tuohon kyllä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.09.2009 - 18:28

Pitää se paikkansa. Ruskettuu paremmin, eikä pala niin helpolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.09.2009 - 18:28

Kyllä se paikkansa pitää. Eräs työkaveri söi oikein kunnon kuurin porkkanoita ennenkuin lähti etelään. Ja oli tosi ruskea kun tuli reissusta. Hän ainakin sanoi sen auttavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 18:43

Luulisin niin, et jos vaan syksyllä syö porkkanoita, niin se rukettava karoteeni jo haihtuu elimistöstä kevääseen mennessä, eli kannattaa popsii porkkanoita 2-3kpl päivässä ympäri vuoden:), jos syö näitä porkkanoita liikaa, niin iho saattaa muuttuu keltaiseksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 20:47

no mäpä rupeen sit syömään porkkanoita.. niin ehkä rusketun paremmin floridassa jouluna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 21:34

Ei varmaan pelkkä syksyn porkkanan syönti riitää..minä ainakin syön jatkuvasti..ja rusketun hyvin..ei etelässäkään pala iho..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 22:59

Miksi sitten jänikset ovat talviauringossa aivan valkoisia?
Aika harvoin syön porkkanoita, mutta olen erittäin helposti päivettyvää sorttia. Jo keväällä on kädet naama kuin neekerillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 23:19

Porkkanoita pitäisi syödä pitkin vuotta. Sisältää arvokkaita ravintoaineita ja on edeullinenruokatarvike. Valmistukseen ei tarvita mitään muuta kuin raastinrauta. Rusketukseen se auttaa, mutta pitää syödä myös ennen matkaa, niin sitten teho vaikuttaa matkan aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.09.2009 - 02:24

Jatkuvasti niitä oitää syödä, ei pelkästään syksyisin minusta wettä rusketukseen
en vaikuttaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 08:36

Porkkanassa on karoteenia ja sanotaan sen auttavan ruskettumisessa. Voi syödä tasaiseen tahtiin läpi vuoden mutta ei liikaa ettei iho ala kellertämään.