Onko lähelläsi naapureita, ja jos on, niin millaiset ovat välinne ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.09.2009 - 20:00

Kerrostalossa kun asutaan niin naapureita on lähes joka puolella.Meillä on ihan huppumukavia naapureita.Muutamien kanssa ollaan ystävystytty ihan tosissaan.Monesti olen miettinyt,että kuinka onkaan näin mukava poppoo sattunutkin saman katon alle :)

Kysyjän kommentti

Tällaisia naapureita on meilläkin, sekä täällä maalla että myös kaupnkirivarissa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.09.2009 - 14:33

Voi, meillä on aivan ihanat naapurit.Tämä tiekadun pätkä on lapsi-ja eläinystävällinen. Käymme toisillamme kylässä silloin tällöin.Emme kuitenkaan kukaan tungettele.Apua saa, jos jollakin on probleema. Nämä ovat kaikki omakotitaloasukkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 14:47

Eräs koneurakoitsija asuu matkan päässä tien toisella puolella ja talvisin auraa tien meidänkin pihalle.
Muita ei ole ihan lähellä, erään rikstagmanin mökki on jonkun matkan päässä ja pään nyökäytyksellä on tapaamisemme hoidettu toistaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 15:23

Hyvät

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 16:34

Kaikki elävät omissa oloissaan ja oleminen tekee vain hyvää kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 17:03

Usean vuoden tervehdin naapurin vanhempaa paria saamatta takaisin kuin vihaisen tuhahduksen.Sitkeys palkittiin ja nyt tulee iloinen tervehdys usein ennenkuin itse ehdin!Se on kai turun seudulla jäyhää väkeä?Hämeestä aikanaan tulin ja lahdessa paljon välittömämpiä ihmisiä vaan siellä paljon karjalan evakkoja niin kuin isävainaakin. ;=)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 17:10

on ja ei minkäänlaiset oikeastaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 17:49

No ihan tavalliset välit.Moikkaillaan kun tavataan ja sillon tällön jutellaan niitä näitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.09.2009 - 18:17

Korkeintaan moikataan, juttelemaan ei jäädä. Se on tätä kerrostaloasumista. Asukkaat vaihtuu niin tiheään, ettei kerkiä kehenkään tutustumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 18:52

tämän hiekkatien 650m, llä on taloja 3 ja kaksi lähempää taloa 300m päässä ovat aivan ihania naapureita, mut nuo tuol alkupäässä olevat uudisasukkaat eivät paljoa puhu eikä pukahda....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 19:50

Aivan ihanat naapurit minulla täällä Espoossa. Pihalla moikataan jos tavataan mutta muuten ei kuulu mitään. Ja se sopii minulle oikein hyvin. Pidän hiljaisuudesta enkä ole mikään kylässä ravailija.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 22:45

Tämä on ns. pienkerrostalo ja porukka täällä on talkoiden ja grillikatoksen suhteen varsin aktiivista joten kaikkien kanssa tulee viikoittain juteltua. Naapureita on siis 7 taloutta ja peräti viisi niistä taitaa olla yhden hengen talouksia. Kaikkien kanssa on mielestäni hyvät välit, ei ole kuulunut laulua keskiyöllä yhdestäkään asunnosta koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.09.2009 - 02:27

Hyvät ovat välit naapureihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 08:19

Kaupunkitalossamme tervehditään saman talon asukkaita, parit asukkaat tunnemme hieman paremmin.
Maalla on kolme hyvää naapurisuhdetta eli lähistön perheet tunnemme ja olemme kanssakäymisissä. Eräs maataloudenharjoittaja pitää meidänkin tiemme aurattuna ja tekee muitakin töitä koska hänellä on koneita. Me sitten vuorostamme autamme häntä siinä missä voimme.
Pidämme syksyisin ja keväisin pihatalkoita, syysjuhlia jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 22:01

Oikein ovat hyvät välimme naapureiden kanssa. Jos näemme ulkona, tervehdimme ja vaihdamme muutaman sanan jostain jokapäiväisestä... plaap, plaap.. Siinäpä se sitten onkin, mutta milloinkaan meillä ei ole ollut sanaharkkoja tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 16:42

Vaikka kerrostalossa asummekin, niin aika vähän on naapureita. Hyvät välit ovat aina olleet kaikkien kanssa. Nyt on vähän epäselvää, kun taloon muutti yksi perhe ( 8 -10 henkeä?). Sikäli epäselvää, että he eivät osaa puhua suomea, ainoastaan omaa kieltään. Tuo heidän äidinkielensä kuuluu sinotiibetiläiseen kieliryhmään, joka on meillä päin harvinainen...