Oletko nähnyt ja kerännyt ukonsientä?

fi.wikipedia.org/wiki/Ukonsieni tälläinen se on.Erittäin hyvä pihvisieni.

Avainsanat: ukonsieni pihvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.09.2009 - 20:11

Hieno ruokasieni, katselin äsken netistä. Eipä ole tullu vastaan ukonsientä, vaikka sieni on kookas. Se on helppo valmistaa, senkun vaan kokonaisena pannulle laittaa kuin pihvin, voita ja sipulia lisukkeeksi. Tänään keräilimme muovikassillisen tavallisa maiteroisia ja haaparouskuja, ne ovat tosi maukkaita, mutta niitä ei pannulle suoraan voi laittaa. Täytyypä olla tarkkaavaisempi seuraavan kerran kun menen metsään.

Lähteet:
Omat sienet

Kysyjän kommentti

Löysin tälläviikolla ukonsienen tosta ihan lähimetsästä,siinä niitä ei ole aiemmin ollut,se päätyi pannulleni ja hyvää oli.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.09.2009 - 20:07

En ole. Tässähän tulee ihan vesi kielelle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 20:44

Tykkään enemmän siitä akansienestä.

fi.wikipedia.org/wiki/Akansieni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 21:11

En ole kerännyt..nyt iski ihan näklkä..kun tollasesta herkusta kysyit..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 21:15

En tänä vuonna, mutta muuten kyllä tunnistan suomuisen jättiläissienen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.09.2009 - 21:18

Olen joskus nähnyt, mutta en ole poiminut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 00:02

Olen kerännyt, mutta niitä on tosi harvassa. Helppo laitta pannulle suoraan pihvinä paistumaan. Olen myös poiminut akansieniä. Molemmat ovat kaikenlisäksi yleensä vielä madottomia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.09.2009 - 01:42

Näin tuolla Kolin maisemissa niitä paljon, mutta ei tullut kerättyä, vaikka sielläkin keräsin sieniä. Lähinnä keltahaperoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.09.2009 - 02:36

En ole kumpaakaan tehnyt. tai nähnyt.