Oliko Vuokko ja Atlanta ensimmäisiä kevyt kermoja?

Ne oli sellaisia 1/3 vartin pulloja jossa oli alumiininen repäisy korkki.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 11.09.2009 - 23:29

Hämärästi muistan ettei kerma ole aina ollut tetrassa. Mutta että niillä on ollut nimetkin, sitä en muista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.09.2009 - 23:34

Vuokko ainakin oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 00:25

Eeva oli ensimmäinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.09.2009 - 01:16

Ai, oliko ne kevytkermoja. Luulin tavallisiksi kahvikermoiksi. Kyllä niitä äiti aikoinaan osti, molempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 03:31

vuokko oli minun suosikkini

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 08:09

Vuokko tais olla sellainen lasipullo, missä oli oranssi etiketti. Toinen mummo käytti sitä. En vaan tullut lukeneeksi tuoteselostetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 08:15

Atlanta, Vuokko, Vispo, Viri...
Tuotteista tunnetuimpia olivat Atlanta, Vuokko ja Vispo. Ne lastattiin 50 pullon laatikoissa kuorma-autoihin, ajettiin 200 metriä radan varteen ja lastattiin rautatievaunuihin. Noina aikoina 50-lvun loppuun asti
www.uusilahti.com/puheenaihe...story=1594

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 08:26

Ei ne kyllä olleet mitään kevytkermoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 21:00

Ne eivät olleet kevytkermoja, vaan rasvasekoitteita. Siihen aikaan. kun niitä käytettiin, keksittiin myös margariini, josta sitten löytyi kuulemma kissanrasvaa. Suomessa oltiin silloin köyhiä, maksettiin sotakorvauksia ja kaikesta oli pulaa. Mutta lapsen elämässä ei köyhyys tuntunut, kunhan sai vatsansa täyteen ruokaa. Meillä syötiin usein läskisoosia, sillilaatikkoa, herne- ja kaalikeittoa ja muita aivan arkisia ruokia. Kokolihaa ei juurikaan ollut. Uuden takin sain kerran vuodessa. Yhtenä talvena kuljin oppikoulussakin monoissa, koska muita talvikenkiä ei tainnut olla. Kesät kuljettiin kumisaappaissa, koska Espoon Nupurissa oli paljon käärmeitä. Aika on kullannut nekin muistot...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 21:25

Kyllä molemmat olivat vuorollaan esilla kahvipöydässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2014 - 14:10

Vuokko ja Atlanta on ensimäiset kermat jotka pakatiin ensimäisenä suomessa vuonna1950 ja lanseerataaan vuonna 1956.Atlanta lopetettiin vuonna 1969 ja Vuokko vuonna 1972.

Lähteet:
Lahden vietikerman arkistomateriaali/historia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2019 - 11:12

Vuokko oli kookosrasvaa.