Pidätkö luumuista? syötkö luumuja useasti?

Kävin tänään äitini pihalla ravistelemassa luumuja puista, ne vasta hyviä luumuja ovat. kaupan luumuja en osta koskaan niistä en pidä.
tänään tosiaan tuli herkuteltua luumuilla ja tulihan vahingossa pari luumunkiveä nielaistua (pieniä) onko luumunkivet vaarallisia nielaistuna?

Avainsanat: luumut luumunkivi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.09.2009 - 05:00

Kodin hengetär näkyy kantavan pihalta pöydälle näytille. Tulee sillon tällöin popsittua näin sadon korjuu aikaan.
Jos nielaisee luumun kiven saa varotellen pieraista ettei housuun tule reikä?

Kysyjän kommentti

eipä tullut housuun reikää. =D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 11.09.2009 - 23:05

Kyllä pidän, mutta valoitettavan harvoin tulee syötyä tuoretta luumua. Jouluna sitten kauhon torttutäytettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 23:08

Kotimaisia luumuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 23:12

Omasta puussa on tänä syksynä tosi runsaasti. Kaupan luumuja en osta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 23:24

Kotimaiset luumut ovat hyviä.Illalla tuli popsittua keltaisia ja punaisia luumuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 00:31

Toki. Luumut on hyviä moneen jälkiruokaan ja sellaisenaan ja myöskin ummetukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.09.2009 - 01:11

Kerran kaksi vuodessa syön kaupasta ostettuja luumuja. Eivät kaikki ole hyvän makuisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.09.2009 - 01:20

Pidän luumuista muttei siltikään tule syötyä usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 06:34

Pidän kyllä luumuista, mutta aika harvoin niitä ostan.Mielestäni torilta ja kaupastakin saa ihan maukkaita.Jonkun puustahan nekin ovat kotoisin.Eiköhän ne luumunkivet sieltä luonnollista tietä ulos tule.Enkä usko, että ne vaarallisia ovat, jos ei niitä nyt popsimalla ala popsimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 08:20

pidän, mut niitten pitää olla aika kovia.. en kauhean useasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 09:00

uskoisin että luumunkivet matkustavat turvallisesti suolistossasi ja luonnollisesti poistuvat. mutta jos omituisia äkillisiä vatsakipuja ilmaantuu, kannattaa kysyä terveysasemalta, ja muutenkin voi kysäistä, jos asia askarruttaa.
en osta kaupasta luumuja ja äidin vanha luumupuu ei ole antanut satoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 20:15

Eipä kuulu miun herkkuihi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 21:07

Kaupungissa rivitalon pihalla on hyvä luumupuu, mutta nyt en ole siellä, joten luumut putoavat lintujen ja hiirien ruoaksi.