X
Kysytty: 11.09.2009 - 17:05

Oletko käyttänyt FedExiä? - APUA!

Tilasin vaatteita netistä ja sain seuraavanlaisen tekstiviestin:

"Hei! Teille on saapunut lähetys USA:sta viite <numeroita>.
Tullausta varten tarvitsemme henkilötunnuksenne sekä tiedon miten maksatte tullauskulut meille:
luottokortti (visa/mastercard:tarvitsemme korttinne numero ja voimassaoloaika) tai tilisiirto (lasku tulee sähköpostitse). Mikä on toimitusosoite klo 8-16? Lähettäkää tiedot osoitteeseen [email protected], kiitos! Fedex"

Mitä oikein teen, kun kuvittelin vaatteiden tulevan "normaalisti" postitse?
Onko tuolla FedExillä sellaista ominaisuuta, jotta voisin hakea vaatteet jostakin heidän toimipisteeltänsä (vaasasta), koska aikatauluni on tiukalla. Tilaus on maksettu etukäteen.

Avainsanat: postitus toimitus fedex

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.09.2009 - 19:23

FedEx on tietääkseni kuriiripalvelu, joka toimittaa tavaran suoraan perille eli saajan kotiin, yleensä jo seuraavaksi päiväksi. Mutta jos tuote tulee EU:n ulkopuolelta, niin se voi jäädä tullipostiin jumiin, ellei maksa tullimaksuja. FedEx ei tietysti voi toimittaa sitä kotiin ennen kuin se on maksanut tullimaksun (asiakkaan piikkiin). Sitten tuo FedExin toimipiste tarkoittaa paikkaa, johon toimitettava paketti tai kirje jätetään vietäväksi, jos ei halua Fedexin hakevan sitä, se ei siis ole mikään noutopiste.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.09.2009 - 17:43

en ole käyttänyt fedexiä koskaan.
mielestäni haiskahtaa omituiselta tuollainen
henkilö- ja luottokorttitietojen kysely.

ottaisin kyllä tarkempaa selkoa asiasta, enkä missään tapauksessa lähettäisi
mitään henkilötietojani.

jos olet maksanut tilauksen postikuluineen ja kaikkineen jo etukäteen, eikö asian pitäisi olla sillä selvä.
oliko tilaus niin iso , että siitä tullia pitäisi maksaa?

Lisätty: 11.09.2009 - 17:50

lähin piste fedexillä näkyy olevan Vantaalla:
www.fedex.com/fi/dropoff/dropoff.html
tuolla tietoa shippingistä:
www.fedex.com/fi/services/index.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 00:34

FedEx toimittaa suoraan kotiin saakka. Ulkomainen yritys joka ei kuulu EU-tullimaihin ei voi mitenkä kiertää suomessa kannettavaa tulli ja ALV:tä. Vaikka firma miten keräisi tullin / alv:n lähtömaassa niin kuitenki kaikki maksetaan uudelleen kun tavara saapuu suomeen.

Moni yritys lupaa tavaraa tullivapaasti ja hämää sillä että firma on eu-alueella mutta sitten tavara tulee suoraan lähdemaasta. Sinäänsä mitään merkitystä ei ole sillä minne olet maksanut tai millasiamaksuja vaan oleellista on vain se tuleeko tavara eu-tullialueen ulkopuolelta vai ei. Eli jos maksat EU:n ulkopuolella olevaan maahan alvin ja saat tavaran Suomeen. Tuote menee tulliin ja tullissa maksat sitten tullia + alv:n, maksetun kokonaissumman mukaan huomioiden jo kertaalleen maksetut alvit joka jää ihan myyjän iloksi. Toki monesti ulkomailta tilattaessa tavara tulee suoraan kotiin ilman tullia. Tullissa kun ei ole niin tarkkaa seulaa joten osa tulee suoraan kotiin ja osa menee tulliin. Varmin tapa saada tavarat tulliin syynättäväksi on tilata ne vakuuteittuina. Sillon tullimaksut ovat lähes varmoja. Mikäli joku kaipaa edullisia laitteita eikä halua ottaa riskiä mitä mikäkin tulee maksamaan voi katsella valmiiksi tullattuja laitteita huutonetistä. Laitteet tulevat kivasti parin viikon toimitusajalla ja takuut kaikki pelaa.

Kannattaa ottaa yhteyttä tänne:
Federal Express Corporation, Suomen sivuliike
FedEx Finland - FedEx International Shipping, Tracking, Express Delivery

Supply ChainPackageFedex ExpressTrackParcel DeliveryShippingFedex Finland
Yhteystiedot, Federal Express Corporation, Suomen sivuliike
Puhelin: 080090092
Faksi: 0977427145
Matkapuhelin: N/A
Käyntiosoite: Kiitoradantie 7
01530, Vantaa
Postiosoite: Kiitoradantie 7
01530, VANTAA

www.fedex.com/fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 01:19

Nyt todella tarkasti ! kun kysellään tollasii tietoja, mikään yritys ei kysele korttitietoja e-mailin kautta, älä vaan anna mitää tietoja!!!, noi osotteet varmaan selventää asioita, tai suomen postilaitos- tietävät siellä asioista kans.

Lähteet:
www.posti.fi