Kumpi ompi kalliimpi: litra maitoa vai sama määrä alkoholia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.09.2009 - 01:57

Maito on kalliimpaa kuin viina, koska nykyisellään Kela ja Sossu tukee kansalaisia ahkerasti ja maksaa alkoholisteille jättimäisen määrän laatuviinaa, joka päivä. Heillä on sellainen sairaus etteivät voi juoda maitoa, on pakko juoda viinaa.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Näin on ja harvemmin paljosta maidonjuonnista tulee kalliita terveydenhuoltokustannuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.09.2009 - 02:33

Riippuupi laadusta. Tosin maitoa en käytä ja viinaa harkiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 03:58

kyllä se siitä riippuu mistä masta ne ostat,suomea jos tarkoitat,mielestäni ovat saman hintaisia tuotantokustannuksiltaan,ehkä maito on kalliimpaa,,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 06:09

Maito

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 07:03

maito varmaan, mut ei haittaa! se on sata kertaa terveellisempää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 07:08

Näkyy olevan spriin tuotantokustannus suurempi;
On kuitenkin hyvä, että Koskenkorvan hintaa laskettiin. Siinäkin tulee kyllä veden osuudelle kova hinta, kun spriin tuotantokustannus lienee luokkaa 1 € / litra ja kossupullossa sitä itteään taitaa olla 1 dl. Kannattaa laimentaa!
(Kyllä viina on aina hintansa väärtti.)

Maidon tuottaja saanee 0,30€ / L, mutta eihän sen rasva % ole juuri mitään.

En viitsi energia sisällön hintaa selvittää.

Lähteet:
www.vihreat.fi/yleviarkisto/.../0163.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 07:30

maito on kalliimpaa,mut paremman makuista.En myöskään tunne maito kankkusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 07:30

Maito on kalliimpaa, mutta omaan terveyteensä kannattaa satsata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 09:02

En tiedä maidon hintaa.
Olen nimittäin kuullut, että jotkut ihmiset ovat saaneet maidosta vatsavaivoja. Senpä takia en juo maitoa.;=))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 09:19

En tiedä koska en osta kumpaakaan. Viina on aika laaja käsite mutta jos suomalaisten perusjuomaa tarkoitetaan, se on Koskenkorva enkä tiedä hintaa. Maito on ravintoaine mutta viina ei eli viina ei ole tarpeellista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 12:08

Kyllä maito lähtee kaupasta matkaan huomattavasti halvemmalla kuin viina.
Pirtupullo maksaa lähes kympin, ainakin niissä maissa, joissa olen nähnyt sitä myytävän.
Viiniä saa monesta maasta halvemmalla kuin maitoa, ainakin silloin, kun ylijäämävarastoja puretaan.
Kumpikin lienee ostajille hintansa väärti, eikä siten liian kallista?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.09.2009 - 13:50

Maito on halvempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 14:10

Koskenkorvan tuotanto kulut alle 3€ / L

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 20:21

Maito on hyvää, viina ei. Maito on myös halpaa, kun ajattelee sen tuotannon kalleutta. Viinaa ei voisi litraa juoda, mutta maitoa voisi vaika vielä vähän päällekin litran.