Olisko nuo sähköautot hyviä?

Sähköauto paloi ilmiliekeissä Helsingissä

www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=1728870

Avainsanat: sähköauto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 21:07

Kuvasta päätellen nuo voisivat olla ainakin vaarallisempia kuin tavalliset bensalla tai löpöllä kulkevat. Minulla ei ole kokemusta sähköautoista. Tulee ensinnä mieleen miten käyttäytyvät täällä meidän vaihtelevissa sääoloissa, niin nuo sähköautot kuin ne kaasuvempeleet. Mahdan olla vain ennakkoluuloinen. Ajelen vielä toistaiseksi bensakäyttöisellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 21:01

Kyllä sähköautot ovat hyviä. Tuttavapiirissä löytyy myös sähköautoihmisiä, tuntuvat olevan kovasti tyytyväisiä ajokkeihinsa.

Autopalot ovat yleistyneet todella paljon, tuntuu välillä että lähes joka kolarin seurauksena ainakin toinen autoista syttyy palamaan. Liekö syy lisääntyneen elektroniikan, moottorien likaisuuden, vai missä lienee syy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 21:03

tost päätellen ne eivät ole kovastikka turvallissii...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 21:12

Tuotekehittelyä ilmeisesti jatketaan. Hankin sellaisen, jos hinta tulee kohdalleen. Todennäköisesti ei tule, joten ajan polttomoottoriautoilla lopun elämääni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 21:13

Olen kyllä toistaiseksi nähnyt enemmän ihan tavallisten, ei-sähkökäyttöisten autojen tulipaloja.
Tarkennettuna; en itse ole nähnyt vielä yhtään "sähköauton" paloa, enkä toivottavasti tule koskaan näkemäänkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 22:07

Kyllähän ne sähköautot kehittyvät kaiken aikaa, täälläpäin mainostetaan kovas Hondan sähkö autoa, siinä on myös bensiini moottoikin, ilmeisesti ajon aikana voi vaihtaa sähkön tai bensan, sähkönhän auto kehittää itse, en tiedä hintoja mutta luulen niitten olen korkeit kun mainoksissa ei ikinä ole ollut hintaa, vaan on tervetuloa koeajamaan.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 22:10

joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 23:03

Ainahan sähkön kanssa pitää olla varovainen. Sähköautossa on varausta mukana hieman enemmän kuin tavallisessa autossa, joten onhan riskikin siten paljon suurempi. Sähkölaitteiden puhtaudessa ja johdinten kiinnityksissä pitää myös olla huolellinen. Kehittely ja yleiset kokemukset ovat vielä vähäiset näissä asioissa. En ole ennen nähnyt palavaa sähköautoa ja en sitä kyllä nytkään nähnyt, ainostaan uutisen ja kuvan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.09.2009 - 23:47

Kyllä vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 02:42

Kyllä sähköauto on tulevaisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 04:09

mielestäni kannattaa odottaa 2,,3 vuotta niin ne ovat turvallisia.niitä kehitetään nyt ympäri maailman,uskoisin hintojen vain laskevan kehityksen mukana

Lähteet:
oma tieto