Onko teilläpäin suppilovahverot jo syötävän kokoisia ? Poimin juuri metsästä ne suurimmat, lisää tulee, kunhan alkaa tuo sadekausi

Avainsanat: suppilovahvero

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 21:11

Taas aukko sivistyksessä. En ole koskaan löytänyt suppiksia. Syönyt olen. Onnea vaan kaikille löytäneille!

Kysyjän kommentti

Minullakin oli tuo sama aukko pitkään. Kerran minut sitten "vietiin" suppimetsään ja näytettiin, missä niitä kasvaa. Siitä alkoi innostukseni. Myöskin uudet silmälasit auttoivat melkoisesti ko. sienien löytämisessä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 20:13

Näiltä korkeuksilta en ole koskaan suppiksia löytänyt :(
Onneksi pian ollaan menossa etelä-Suomeen sukuloimaan ja takuuvarmana ryntään oitis metsään suppilovahverosaaliin toivossa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 20:24

Voi hitsi, ne on miun herkkuja mutta ei vielä ole näkynyt metsissä, nehän kasvaa kyllä ihan lumien tuloon saakka, silloin ne erottaakin paremmin. Mie olen semmoin ihan hullu sienensyöjä ja kerääjä.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 20:30

Suppilovahverot ja mustattorvisienet on minun suurta herkkuani. Nyt ei vielä ole suurin sesonki niiden kasvulle alkanut, mutta kohta on. Parasta niissä on, että kun yhden löytää, niin kohta on ämpäri täynnä. Viihtyvät molemmat hienoisella kosteikolla ja ovat monasti sammalen ja ruhon seassa, siis hyviä naamioitumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.09.2009 - 20:46

Olihan noita jo tuolla metsässä. Merkeistä päätellen tulee hyvä suppilosato.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 21:12

Pieniä oli suppikset vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 22:11

en ole ikinä ollut metsässä täällä mun kaupungissa, joten en tiedä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 23:10

en ole vielä suppilovahveroita ollut poimimassa. mutta jos vanhoilta paikoilta löytyy, uskoisin että sato tulee olemaan hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.09.2009 - 23:48

Enpä ole nähnyt suppilovahveroita ollenkaan nyt kun olen muutaman kerran sienessä käynyt.