Mikä oli ensimmäinen työpaikkasi ?

Mikä oli ensimmäinen työpaikkasi ? Mistä sait "tilipussin"/ palkan.
Minä olin kesä töissä rakennusliike Aalto & Nieminen jyväskylässä. Työn kuvaani kuului piikkaaminen naulojen nyppiminen ja aputyöt. Palkka oli 3,25 mk / tunti joka maksettin perjantaina tilipussissa työmaalla klo 16.00

Lisätty: 10.09.2009 - 16:02

Vastaa laajemmin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 18:44

Ensimmäisen tilini sain Helsingin Yliopistolta.
Se oli kertabusiness. Varsinaisessa kesätyössä olin maanmittaustoimistolla.

Kysyjän kommentti

Varsinaisessa kesätyössä olin maanmittaustoimistolla
Aikoinaan olisi ymmäretty että et tehnyt mitään. Vaikka kyllä kai silloinki maata mitattiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 15:59

Elannon maitokaupasta Helsingin Kuusitiellä. Ei taida olla enää koko kauppaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 16:02

vissiin kirjastossa kesätöissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 16:03

Olin kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 16:30

olin kesätöissä sähköasentajan apulaisena. en muista paljonko palkka oli

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 16:33

Kesätöissä 15vuotiaana E-liikkessä. Kaupan hyllyjä täytin ja makkaraa siivutin ja käsipumpulla polttoainetta vemputin ja joskus sai "ylennyksen" kassa tehtäviin =)
Palkkaa en muista mitä siitä sai, tuskin montaa markkaa tunnille ja silti tyytyväinen olin =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 16:44

Sukulaisten lapsia kaitsemassa kesällä, kun koulusta oli lomaa.En muista paljonko sain palkkaa, mutta ainakin upean pyörän sain ostettua ekasta liksasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 16:48

lapsenlikkana, mansikka ja hernepelloilla sekä kiokissa myymässä....palkka oli vaihtelevaa, niinkuin työkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.09.2009 - 17:00

Siivoushommissa, tai no jos lapsenvahtina oleminen lasketaan niin sitten se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 17:33

Itsenäisesti rahanperästä ja verokirjalle taisi olla 50-luvun puolivälin jälkeen tukin kuorinta Gutzetin uittoplaanilla Karijoen varrella. Urakkatyö ja en muista mitä kuutiojalalle maksoivat, paras päivässä kuorimani määrä oli 50 kpl yli 10 kuutiojalan tukkia. Illalla kämpillä ei jaksanut kissaa sanoa syötyään.
Sitä hommaa ei ollut aina kuin n.kk ennen jäiden lähtöä.
Uittoon olisin halunnut mukaan muttei pomo poikasia huolinut miesten hommiin.

Talontöitä kotona joutui tekemään niin pienestä kuin kynnelle kykeni, mutta niistä ei palkkaa saanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.09.2009 - 17:58

Ensimmäinen palkallinen työpaikkani oli sekatavarakaupassa kiireapulaisena. Myin hedelmiä, kahvia, jauhoja ym. Niissä kaupoissa oli tavaraa kaikenlaista. Palkkaa en muista yhtään. Seuraava paikka olikin sitten lähetintehtävät sairaalassa ja hiukan pidempiaikainen kuin tuo kiireapulaisen paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 18:31

Eka kesätyöpaikkani oli puutarhalla. Kävin vanhan omistajasedän kanssa torilla myymässä vihanneksia ja taimia ja hautainlaittopäivinä pitäjillä myymässä kukantaimia. Hautuumaat on tullut tutuiksi....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 18:36

Järvisen suksitehdas-71 sompapoikana.Laitoin sauvoihin sompia sokalla kiinni ja äkäinen vanhapiika oli kaverina joten tein töitä kahvitauollakin(tuntipalkka).Luottamusmies tuli ja sanoi,ettei tauoilla töitä saa tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 20:15

Kesätöissä leikkaamassa nurmikoita ja istuttamassa kukkasia :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.09.2009 - 22:46

Naapurikylän kaupassa leikin letkuapinaa ja mittailin mummoille jauhelihaa pakettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 23:00

kotiapulaisena

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 00:36

Hylsytehdas A. Ahlström