Missä voi hakea ammattikouluun nyt syksyllä?

Löysin kyllä että ammattikorkeakouluihin nuo haut ja päivämäärät löytyy netistä mutta entä ammattikoulujen? Ja miten pitää hakea jos olisi tarkoituksena aloittaa opiskelu tammikuussa?

Avainsanat: hakuaika ammattikoulu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 14:45

Tuota...tietäisivätköhän nuo tarkemmin vaikka jossain ammattikoulussa? Soita rohkeasti ja kysele!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 14:52

Ikävä kyllä olet nyt liikkeellä melko myöhään, eli et ehtinyt mukaan ammatillisen koulutuksen ja lukiokoulutuksen täydennyshakuun. Ammatillisen koulutuksen vapaiksi jääneitä opiskelupaikkoja pystyi hakemaan täydennyshaussa 13.–31.7.2009. Vapaaksi jääneitä tai vapautuvia koulutuspaikkoja täytetään kuitenkin oppilaitoksissa vielä lukukauden alussakin, joten niitä kannattaa tiedustella suoraan oppilaitoksesta vielä elo-syyskuussa.

Kaikkeen koulutukseen ei riitä hakijoita ja opiskelupaikkoja jää tänäkin vuonna täyttämättä. On kuitenkin vaikea sanoa, millä aloilla vapaita paikkoja on erityisesti jäljellä, asiaa kannattaa tiedustella suoraan oppilaitoksista. Täyttämättä olevista aloituspaikoista saa tietoa myös työ- ja elinkeinotoimistoista.

Tietoa koulutuksista löytyy Opintoluotsista koulutusalat ja ammatit.osiosta, koulutuksien kuvauksien lopusta löytyvät myös linkit koulutusta tarjoaviin oppilaitoksiin:
www.opintoluotsi.fi/fi-FI/ko...a_ammatit/

Kaikki Helsingin ammatilliset oppilaitokset löydät Opintoluotsin oppilaitokset-tietokannasta:
www.opintoluotsi.fi/fi-FI/Op...e&l=fi

Ammattikorkeakouluihin järjestetään kolme erillistä yhteishakua:
vieraskieliseen koulutukseen haku tammi-helmikuussa ja syyskuussa
suomen- ja ruotsinkieliseen koulutukseen haku maalis-huhtikuussa ja syyskuussa
aikuiskoulutukseen ja ylempiin ammattikorkeakoulututkintoihin haku huhti-toukokuussa ja lokakuussa.

Täältä saat ohjeet ja hakemuskaavakkeet.
www.koulutusnetti.fi/?path=a...keakouluun

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 18:53

Kysele ao. ammattiopistoista suoraan. Jotkut voinevat ottaa vielä opiskelijota niille linjoille, missä ei vielä täyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 20:04

Syksyn yhteishaku onnistuu osoitteessa www.haenyt.fi/