Pannukahvi vai suodatinkahvi?

Kumpaa suosit? Minä + suuri osa lähisukulaisista tekee vain pannukahvia. Joo, olen kyllä kuullut pannukahvin "vaarallisuudesta" suodatinkahviin verrattuna, mutta kun se ON niin PALJON PAREMPAA :-)

Avainsanat: kahvi pannukahvi kolesteroli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 11:10

Ei olla omistettu ikinä kahvinkeitintä ja kermakahvi

Kysyjän kommentti

Näinhän se on oltava :-)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 08:54

suodantinkahvia olen tottunut juomaan. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:54

Kahvia tuli aikoinaan juotua kupillinen jos toinenkin. Hyvä pannukahvi oli ykkönen, mutta olosuhteiden pakosta suodatinkahvia tuli eniten käytettyä. Tänä päivänä ovat kahvit jääneet taka-alalle, nykyään keskitytään hyvän teen nautintaan. Suosittelen kokeilemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:58

Suodatinkahvia nykyään juon.Myönnän että pannukahvi on parempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 09:03

Kyllä jos valita sais niin ottaisin pannukahvia. Laavulle kun mennään ja siellä saa kunnon nuotio pannukahvia, on se kyllä hyvää!! Muuten juon suodatinkahvia. Suodatinöljyyn joudun laittaan maitoa sekaan, mutta pannukahvi on juotava ilman mitään lantrinkeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.09.2009 - 09:10

Kumpikin ovat hyviä. Mutta kotona suositaan suodatinkahvia, mökillä joskus keitän oikein kunnon porokahvit. Kestää kuumempanakin kauemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 09:23

kyllä minä olen pannukahvin kannattaja ei paketti kauan kestä kun vaan saa ostettua jostakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 09:28

Pannukahvi on kyllä hyvää, mutta yleensä juon suodatin kahvia, sitä on töissä tarjolla.
Kotona teen joskus 'mutteripannulla' espressot tai caputchinot.
Suodatinkahvi on terveelisempää (ehkä) , kun kahvin rasva jää pääosin paperisuodattimeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 09:31

Suodatinkahvi ja "vahvana", esim. "Arvid Nordquist, Classic, franskrost". Myydään ainakin Prismassa, jotain vähän alle 4,00 EUR/500g paketti. Sellainen punainen pakkaus. Saman paahtajan kahvia on myös vihreässä paketissa, mutta tämä punainen on parempaa/vahvempaa, kokeilkaa vaikka!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 10:43

suodatinkahvia yleensä, mutta herkkuhetkiin kodassa nokipannukahvit ...niitä ei voita mikään....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 10:48

suodatinkahvia tavallisessa kahvinkeittimessä, mutta ranskalaisessa keittimessä käytän pannukarkeata kahvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 10:49

kotosalla se on monestakin syystä suodatinkahvia,
Obamaa (=tummapaahtoista Presidenttiä) ja vahvana
saarissa keitellään perinnesyistä 'ryynikahvia' , kummastakin osaan nauttia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 11:46

ei väliä.. tuskin edes maistaisin eroa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 12:33

Pannukahvi olisi kyllä parempaa, mutta kukaan ei jaksa pestä sitä pannua. Vettäkin kuluu huuhtelemiseen tuhottomasti. Ja miten ne porot saa sieltä pannun pohjasta siististi kompostiastiaan ? Siis suodantinkahviin on tyytyminen. Tummaa tai vaaleampaa prsesidenttiä suosisin, mutta muitakin Katriinoita näkyy tuohon pöydälle ilmestyvän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.09.2009 - 12:58

Suodatinkahviin olen siirtynyt aikoja sitten. Kahvipannu on jossain kaapin perällä vielä elossa, josko joskus innostuisi pannukahvia tekemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 13:03

en ole varma olenko ikinä edes maistanut pannukahvia joten en tiedä onko maussa eroa

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.09.2009 - 13:35

Suodatinkahvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 14:04

Joo kyllä minulla on tuo suodatinkahvi en muuta kyllä juo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 14:17

Minä teen suodatinkahvini pannujauhatuksesta. On paljon parempaa, kuin suodatinkahvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 16:51

Useimmiten suodatinjauhatusta kahvinkeittimellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 19:03

Kotona minulla on kahvinkeitin. Käytän usein pannujauhatusta siinä. Mökillä keittelen pannukahvia oikeesti. Puuhella siellä vaatii teräspannun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 20:25

Suodatinkahvia vaikka pannukahvi on minusta maukkaampaa :)