Käytättekö pyöräilykypärää?

Avainsanat: pyöräilykypärä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 10.09.2009 - 07:44

Silloin kun aktiivisemmin pyöräilin niin kyllä käytin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 08:00

Pyöräillessä käytän "melkein aina".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:07

En oikeastaan kun en ajele pyörällä. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:32

Olen juuri alkanut käyttämään. Syynä se etten pystynyt perustelemaan pojalleni miksi minä en käytä ja hänen tarvitsee käyttää :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:34

En käytä, pyöräilykin on vähälle jäänyt .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:44

en käytä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 09:05

Sen muutaman kerran ku vuodessa ajan, niin en käytä. Mun lapset laittaa sen ihan mukisematta päähän, vielä... Toivottavasti myöhemminkin,..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 09:27

en pyöräile,on liian vaarallista siinä kun jonkun alle jää ei pyöräilykypärä paljon auta,mieluumin liikun moottoripyörällä tai autolla..auto on turvallisin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 10:14

En omista kyseistä styrox-palaa, vaikka pyörä on liiterissä.
Kovia pipoja on jo yli 50 vuoden takaa, joita moottoripyöräillessä tuli käytettyä.
Kyllä silloin jotku ajeli nahkahattu päässä kun ei ollut kypäripakkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 10:50

komeron hyllyllä se kyllä on, mutta harvoinpa tulee käytettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 11:16

Käytän ja perustelut olen kertonut täälläkin joskus aikaisemmin,
en nyt löytänyt vanhaa vastausta, mutta alla lyhyt kertaus (tapahtui noin neljä vuotta sitten) :

- Olin ostanut pyöräilykypärän kovan painostuksen (perhe) jälkeen, en enää jaksanut kuunnella jäkätystä
- Olin iltalenkillä noin viikon vanha kypärä päässäni
- Tulin aika reippaalla vaudilla lähes kilometrin mittaista myötälettä
- Näkökentän vasemmasta laidasta ilmestyi jotain pientä (lapsen näköistä), reitille osuvaa
- Paniikkijarrutus, molemmat kässärit kerralla pohjaan
- Lensin kuin Naton ohjus toistakymmentä metriä ja tipahdin pää edellä sileälle asfaltille
- HARMI että upouusi kypärä halkesi
- TOSI UPEETA, että vanha jo osittain kaljuuntunut kalloni säilyi ehjänä

(se eteen rynnännyt 'lapsukainen' olikin rusakko, raukkis karkasi vielä kolaripaikalta)

... so what, turha minulta kysyä miksi käytän kypärää ...

- koskaan et tiedä mitä muut tekevät ja keitä he ovat -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.09.2009 - 12:53

En omista kypärää vaikka tiedän että olisi hyvä käyttää. Pyöräilyni on niin vähäistä ollut ettei ole tullut hankituksi. Josko ensi kesänä, mikäli enää pyöräilen. Polveni ei halua pyöräillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 13:10

en käytä kypärää

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.09.2009 - 13:38

en käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 14:05

Nyt olen tottunut pyöräillessä käyttämään kypärää ihan helppoa kun sen oikein oivaltaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 14:19

AINA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 14:42

En käytä. Kylä hullu mopopoika ( 50 v, vasta ) ajaa täällä mopollansa ja pitää oikealla kädellä kattilaa päänsä päällä........ jos ajaa vahingossa pöpelikköön, niin ei tuu päähän pipi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 16:19

Egyptissä käytän sillä siellä pyöräileminen on henkensä kaupalla urheilemista. Mutta se taitaakin olla Hurghadan ainoa pyöräilykypärä, sillä "kummipoikamme" ei näytä lahjoittamaamme kypärää käyttävän. Ei kuulu maan tapoihin. Ins'Allah!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 19:08

Onneksi ei enää niitä styrox-kypäriä ole pahemmin liikenteessä. Styrox kun iskeytyy asfalttiin, niin se ei luista pätkääkään. Niskat vaurioituu moisen värkin käytöstä. Nykyiset muoviset ihan ok. Käytän kypärää. Halpa henkivakuutus.