Mistä johtuu sanonta..että lihavat ovat lepposia???

Pitääkö paikkansa..sanonta,,,,

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 00:11

Sanonnalla puolustellaan omaa lihavuutta.

Kysyjän kommentti

Kiitos..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 21:00

Pitää paikkansa. Lihavat ovat syöneet mahansa täyteen ja eivätkä jaksa siten enää haastaa riitaa kenenkään kanssa. Kuten seuraavassa videossa hyvin käy selville.
www.riemurasia.net/jylppy/me...p?id=62932

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 21:02

Mieheni on eri mieltä tosta asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 21:08

Hyvä ruoka - parempi mieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 21:27

ehkäpä se leppoisuus johtuu luonteesta enemmänkin kuin henkilön vatsanympärystöstä.
olen kyllä tavannut ei-leppoisia runsaankokoisia henkilöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 21:29

Lihavat on lepposii, eikä ne tee kepposii...minä ainakin teen niitä kepposii...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.09.2009 - 21:46

Minä ainakin lihavana ollessani olin kiukkuinen, joten mielestäni sanonta ei pidä paikkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 21:55

naseva alkusointu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 21:59

Ei ne aina oo jos eivät osaa hyväksyä tukevuuttaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2009 - 22:41

Savolaisethan ovat hiukan pyöreätä kansaa, ja leppoisia. Siitäköhän sanonta lähtenyt. Mutta ei todellakaan kaikki lihavat ole leppoisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.09.2009 - 02:07

Pitää paikkaansa aika hyvin, tosin yksi kaverini mikä lihava on sitten kärttynen kun mikä,muut lepposia kavereista joilla kiloja paljion.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 02:17

huomenta vaan kaikille
kyläpääliköiden aikaan kyläläiset syöttivät kyläpääliköt siihen kuntoon että he pysyivät koko ajan tyytyväisinä,seurauksena oli lihavuus..eiköhän se sieltä sanonta tule,mielestäni sanonta pitää paikkansa mutta kaikki lihavat eivät ole kyläpääliköitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 02:31

Pentti Oskari Kankaan 7 seinähullua veljestä voisi antaa tyhjentävän vastauksen kysymykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:00

Ei tietoa mistä sanonta tulee.Kyllä niitä on hoikkiakin lepposia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:43

Ei kannata yleistää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 14:10

Jos se mun kohdallani edes pitäs. Voi olla että ovatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 14:19

Saattaa olla, syövät niin paljon etteivät jaksa edes puhua. Mutta jos alkavat laihduttaa, on kyllä leppoisuus kaukana!
Ei kaikki ole samanlaisia. Jos on tyytymätön itseensä, saattaa olla aika kurja ympäristöään kohtaan.