Mitä ajattele nykyisestä vanhusten hoidosta? Minulle tulee mieleen ,että ei viitsitä välittää vanhusten hyvin voinnista. Se on

kyllä väärin ohan jokainen vanhus joskus ollut nuori ja maksanut veroja.Nyt siit saa kauheeta kohtelua teljetään lukkojen taakse et ei vaan karkaa minnekkään. Ei vaihta kuivia vaippoja annetaan olla märissä. Pesulle ei pääse jos haluaa. Kyllä on kaikki kohta väärin täällä yhteiskunnassa kukaan ei välitä mistään.Mistä parannusta tähänkin asiaan sais.

Avainsanat: miten vanhusten hoito on kurjalla mallilla nyt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 13:12

Tosi paha mieli tulee mutta tuollaista se on, uskon niin. Ovat aikanaan tehneet työtä, rakentaneet meille sitä ns. hyvinvointia ja tuollainen on kiitos! Jotkut tahot voisivat hävetä. Oli aika suuri virhe antaa kunnille vapaat kädet päättää valtionapujensa käytöstä, korvamerkitty raha takaa aina sen että varat käytetään oikeaan tarkoitukseen.

Lisätty: 11.09.2009 - 09:17

Prof. Kivelä sai aikoinaan Hyssälältä toimeksiannon tehdä vanhushoidon raportin. Se julistettiin salaiseksi aluksi mutta jokin pienempi lehdistötilaiius siitä järjestettiin painostuksen jälkeen. Demarit oli hallituksessa silloin, ehdotuksia ei lähdetty toteuttamaan mutta nyt demarit ovat tehneet asiasta (vanhusten hoidon tilanteesa) välikysymyksen! Että silleen!

Lisätty: 16.09.2009 - 12:39

Lisään vielä että Kivelä esitti silloin vanhuslakia, ei ottanut tuulta silloin, saa nähdä miten nyt käy. (miten nykyinen hallitus asiaan suhtautuu, nähdään pikapuoliin, demareilta ei saanut kannatusta.

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle parhaasta vastauksesta. joo jokainen joskus vanhaksi tulee eikä varmaan halua tollaista kohtelua itselleen. Jotain on mätää jossain ja tosi paljon sanon minä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 11:43

surullista.. kammottavaa.. monia lemmikkieläimiäkin kohdellaan paremmin! mysö omaiset saisi katsoa vähän "perään" ja käydä hoitamassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 11:44

Väärinhän tuo on kohdella vanhuksia noin. Heistä ei tavallaan ole enään "hyötyä" yhteiskunnalle joten niitä kohdellaan huonosti. Parannusta en tiedä mistä sitä pitäis lähteä ajamaan, että jotain tapahtuisi. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 11:45

Kauhistuin taas kerran uutisia kuunnellessani.Toivon,et kun kunto romahtaa,mua ei koskaan suljeta mihinkään laitoksen tapaiseen vihannekseksi muiden naattien kanssa.Täytyy olla arvokkaampi ja kunniaampi tapa viettää loput elämänsä vuodet.Kammottavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.09.2009 - 13:00

Yksinkertaisesti, surettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2009 - 13:43

Ihmisrääkkäystä suorastaan. Mutta mitäs herrat siitä välittävät, eivät he joudu koskaan ko. laitoksiin vanhuuspäiviään viettämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 15:18

Kansalaisten, meidän, valitsemat päättäjät tekevät päätöksiä. Kukaan ei halua muutosta, eivät kansalaiset eivätkä päättäjät, eli asiat ovat hyvin. Vai ovatko?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 18:34

Yksinkertaisesti niillä osastoilla, jotka vanhuksia hoitavat ei ole riittävästi henkilökuntaa. Isovanhempi oli ns. välivarastossa, jossa kävimme useamman kerran viikossa syöttämässä, avustamassa peseytymisessä, rasvaamassa, leikkaamassa kynsiä ym. , ym.. Työsskäyvänä omaisena ei ole helppo olla. Tekee kuitenkin kaikkensa, että omaisella olisi sut hyvät oltavat. Ehkäpä ne päättäjät eivät ole siellä samaisessa hoitolaitoksessa, mutta sukiihan se Luoja niidenkin takapuolet, uskon niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 23:24

Täytyy sanoa,et ei nuo iso kenkäset anna vanhuksille mitää arvoa.Just ne kohteet mihi eniten pitäs kiinnittää huomiota jää paitsi.Rahat pistetää turhuuksii ja porukkaa ulos.Täälläki tehää vaa katuihi lämmityksiä ja apua tarvitsevat vanhukset jää ilman hoitoa.Joutuvat soittamaan turvapuhelimeen joka on mielestäni aivan liian kallista ja avun saaminen kestää.