Onko oikeasti Kunnalisten ja Yksityisten hammaslääkäreiden hoidolla rahallisesti niin paljon eroa kuin huhutaan?

Onkos kokemuksii?

Avainsanat: hammaslääkäri kallista?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 12:51

Käyn yksityisellä puolella,aikoinaan yksit.lekuri otti mun ongelman vakavasti ja hoito oli sen mukainen.Itsellä käsitys kunnallisen olevan melkein liukuhihnahoitoa.Hintaero nykyään kait ei suunnaton,tuleehan sv-korvaus laskuun välittömästi.

Kysyjän kommentti

Kiitos mielipiteestäsi! :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 11:31

No ei kait ole suuria eroja. Niin minäkin olen kuullut että ei olisi. Itse käytän kyllä kunnallista hoitoa kun kuulun sen piiriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 12:29

yksityisiä olen käyttänyt, kyllähän se maksaa, mutta jonottelematta palvelu pelaa aina kun tarvista on (kuulun ikäryhmään joka ei opiskeluaikojen jälkeen ole mitään tuettuja palveluja saanutkaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 12:38

Kerran kävin kunnallisessa, laskussa en huomannut mitään eroa,
mutta hampaani sen jälkeen harveni huomattavasti.
Loppuja sota-ajan tuotteita olen yrittänyt hoidattaa yksityisellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.09.2009 - 13:00

Kyllä yksityisellä on kalliimpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 13:02

Olen käyttänyt vain yksityistä , kunnan palveluista ei tietoa. Enpä menisi edes luottamaan kunnalliseen hammashoitoon eli sen tasoon, on ilmeisesti samaa kuin arvauskeskuksen muukin taso. Helsingissä varmaan kunnalliseen pitkä jono.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2009 - 13:41

Kallimpaa on yksityisellä kuin kunnallisella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.09.2009 - 14:44

On se hintaero aika huomattava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 20:57

Paikkaus oli terveyskeskuksessa noin 20 euroa, yksityisellä olisi ollut sama homma noin viisinkertainen (kysyin lähtiessäni). Joskus on pakko käydä yksityisellä kun ei kerta kaikkiaan saa aikaa tuonne terveyskeskukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 22:14

On siinä hintaeroa, kunnalliseen pääsee, jos vain jaksaa olla sinnikäs !