Mitä ovat pamiinit ja niiden tunnusmerkit

kemiaa

Avainsanat: dopamiinit kyllä tiedetään mutta netti ei kerro pelkistä pamiineista mitään

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 03:11

Huumeidenkäyttäjät käyttävät slangia, jonka ymmärtäminen on tarkoituksella ulkopuoliselle vaikeaa ja joka muuttuu jatkuvasti. Pami = diapam-tabletti , pääasiassa huumeisiin liittyvä, sana on slangia.

Yleisnimitys bentsodiatsepiineille, jotka ovat keskushermostoon vaikuttavia rauhoittavia lääkärinmääräämiä reseptilääkkeitä. Pamia käytetäänkin juuri viinan vieroitusoireiden hoitoon, esim. käsien vapinaan ja hermostuneisuuden hoitoon. Niiden tarkoitus ei todellakaan ole krapulan helpottaminen vaan muiden sairauksien hoito. Diapam, xanor, tenox, opamox näin muutamana esimerkkinä. Viinan kanssa ne eivät sovi mitenkään yhteen ja jotkut käyttävät niitä huumeina. Mielestäni vaarallisimpia huumeita ovat ehkä juuri alkoholi + pamit ja amfetamiini, sekä mikä tahansa suonensisäisesti käytettynä.

Kuva
salamanteri.homelinux.net/fi...epaami.png

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.09.2009 - 20:25

tarkoitatko mahdollisesti dopamiinia:
fi.wikipedia.org/wiki/Dopamiini

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 09:55

Olen kuullut käytettävän huumeidenvierotuksessa sanaa pamit. Tarkoitit varmaan sitä, eli diatsepamiinijohdannaisten lääkeiden yleisnimitystä.