Olisiko sinusta langettamaan kuolemantuomio ihmiselle hänen tekemistään rankoista rikoksista, minusta ei olisi, olisin yhtä paha ,

ei toinen ihminen voi sanoa että kuolkoon kun teki henkirikoksia, ei niitä tervejärkisenä kukaan tee, mutta vapautta ei milloinkaan saisi hänelle olla.

Avainsanat: kuolemantuomio.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 08.09.2009 - 15:33

Ei ehkä olisi, enkä kannatakkaan sitä, sillä eihän tämä rikollinen silloin kärsisi. Pysykööt hengissä ja tuntekoot luissaan ja nahoissaan rankemman kerran mitä on tullut tehdyksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.09.2009 - 12:59

Mikä minä olen toisia ihmisiä tuomitsemaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.09.2009 - 13:10

en minä pystyisi moiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.09.2009 - 14:04

Jos minun lapsenlapselleni tehtäisiin jotain pahaa, niin tappaisin varmaan sen tekijän omakätisesti. Minulla kun ei ole paljoa menetettävää, vaikka vankilassa istuisin lopun ikääni. Kuolemanrangaistuksenkin voisin silloin määrätä pahantekijälle. Näissä asioissa olen raaka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 14:11

Vaikea kysymys. Onhan niitä pahantekijöitä tosi julmia ja esim. juuri lapsia vahingoittavat, jopa lapsia murhaavatkin. Luulisin, että voisin kyllä tuomita kuolemanrangaistukseen, mutta teloittajaksi ei minusta olisi, olkoon menetelmä ihan mikä hyvänsä. Siis ainakin jonkinlaisessa pakkotilanteessa voisin toimia Pontius Pilatuksen tavoin.

Lisätty: 08.09.2009 - 20:50

En tuomitse, ettei minua tuomittaisi, mutta:
Jos joku esim. tappaa aina uudelleen, istuu taas vankilassa "parantuu", pääsee pois ja tappaa taas...eikö silloin ole aika turha ajatella, että no kyllä elämä tai kuolema joskus hänelle antaa hänen ansionsa mukaan. Tällä en tosiaankaan tarkoita, että kuolemantuomio olisi tarpeen, mutta kyllä pitäisi suojella muitakin kuin rikollisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 14:20

kyllä pystyisin jos se on tehnyt jotain pahaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 14:31

Tuomioita voi langettaa vain juristi jolla on siihen oikeudet. Ei ole ko. koulutusta joten en voi virallisesti tuomita. Mutta rankkoja rikoksia en ole koskaan ajatellut tehdä, mutta olen sitä mieltä että rangaistukset tulee saada kaikista rikkeistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 16:10

ei kuolemantuomiota

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 18:57

Pitäsi jouti linaan..koko loppu elämäksi..ja kärsiä siellä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 19:24

Ei riitä natsat toisten tuomitsemiseen. Eikä ole tarvettakaan moiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 19:52

Jos tekee hirmutekoja niin, minun mielestä elämän aikana tämä ihminen saa takaiskun elämäsä aikana jotenkin jossain muodossa.

Lähteet:
Oma näkemys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 23:13

Riippuu mitä on tehny ja kenelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 10:15

Ei kuolemantuomiota, sillä elämä on parasta rangaistusta. Kyllä Siperia opettaa-tyyliin jotain pitäisi keksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 14:38

jos olisin jotenkin yhteydessä tuollaiseen rikostapaukseen - voisin helpostikin sanoa että päät poikki!!! säästetään yhteiskunnan varoja.
toisaalta, herkullisempi ajatus olisi että kitukoon lopun elämäänsä sellisssä.
sitten taas, jokaisella on mahdollisuus katua, parantaa tapansa ja sovittaa rikoksensa.
tuollaista ei voi päättää ennenkuin se tulee liian liki omalle kohdalle.