Meidän poika huomasi aamulla vasta ,että paistoi kanan munan jossa päiväys oli 30.8 onko haittaa syödä vielä tällä päiväyksellä?

Itse luulen ,että ne pitäs laittaa pois. Vahingossa unohtuneet sinne jääkaappiin.

Avainsanat: voiko käyttää 30.8 olevia kananmunia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.09.2009 - 13:52

Mitäs haittaa siitä olisi, ellei ollut mätä. Tuskinpa oli, jos paistamaan sen pystyi. Mätää munaa ei kärsi samassa huoneistossa haistella, on se niin karsee haju. Syökää vaan ne loputkin. Ei ne minullakaan ole aina ihan tuoreita, kun tuonne jääkaapin uumeniin unohtuvat. Hyvin ovat alas menneet suusta mahaan.

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta sinulle. Joo kait kelpas kun poika sen kuitenkin söi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.09.2009 - 10:27

ei haittaa mitään , jos on sama vuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 10:28

Jos hän tosiaan PAISTOI sen kananmunan, niin siitä vaan syömään. Tuskinpa olisi muutenkaan terveydelle vaarallinen, ehjä kananmuna on hyvä "pakkaus".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 10:36

Hautuiko poikanen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 10:56

no jos se sen jo söi niin ei sille mitään voi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 11:18

Ei ole mitään haittaa, olisi kyllä haistanut jos pilaantunen munan paistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 12:05

haju sen paljastaa aika hyvin onko pilaantunut, joskus noita unohtuu jääkaappiin ja saattaa olla jonku kuukaudenkin 'yli-ikäisiä' ja menee siitä huolimatta täydestä kuin väärä raha

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.09.2009 - 12:06

Itse laitoin kylmässä pidetyn heinäkuun päiväyksellä olleen kananmunan piirakkaan. Hyvää tuli eikä kukaan sairastunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 12:40

Silloin kun rikot kananmunan, haista sitä. Haiseva muna on pilaantunut. Muuten voit syödä munia rauhassa, ainakin muutaman viikon päiväyksen jälkeen, jos säilytät niitä kokoajan jääkaapissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.09.2009 - 13:12

Ei minusta ole haittaa, ainakin itse olenb syönyt vanhentuneita kananmunia ja ihanb hyviä ovat olleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 13:37

Kananmuna säilyy hyvin huoneenlämmössäkin vaikka miten kauan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 21:54

Kovin tuoreita munia ei kannata vatkata,eivät vaahdotu,Mun mielestä pvm:stä vouhottaminen on turhaa ja sitä paitsi se raadon haju mikä mädistä munista tulee,syöpyy kyllä mieleen,meinaan on kokemusta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 04:03

Kiinassa ovat suurta herkkua sata vuotta vanhat kananmunat.
Yhdeksänkymmentä vuotta vanhat lienevät vielä raakoja?
Itse en juuri seuraa päiväyksiä mistään tuotteesta kuin nenälläni ja silmämääräisesti tarkastellen.

Lisätty: 09.09.2009 - 04:09

en.wikipedia.org/wiki/Century_egg
Sata tai tuhat vuotta hevosenkusessa liotettuna niistä tulee herkullisia.
Kyllä osaavatkin näyttää hyviltä! images.google.fi/images?hl=f...=f&oq=

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 10:19

Kananmuna on hyvä pakkaus, säilyy pitkään. Vanha kananmuna haisee pahalle, ei siitä kukaan täyspäinen ruokaa pysty tekemään.