Mikä on pettämistä parisuhteessa ?

Avainsanat: parisuhde pettäminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.09.2009 - 19:37

Tämäpä vasta visainen kysymys. Kuultua : Saispa ees pientä terv. mä ja työtön. Eihän sitä tarttis vierasta, jos sais vaikka tuttua. Ei se siitä mihinkään kulu. Ei sitä miel tee mitä silmä ei nää tai käs kopase. Minkälaisen suhteen kukin kokee pettämiseksi? Toisesta jo se, että on hyvä ystävä, jonka kanssa voi jutella asiasta kuin asiasta, tuntuu pettämiseltä. Ja toinen kokee, että ns. vieraissa käynti on pettämistä. Mielestäni se on ihan jokaisen oma juttu ja suhtautuminen asiaan, yksiselitteistä vastausta ei vaan löydy. Meillä on erilaisia arvoja ja arvostuksia. Valoja vannotaan ja silti emme voi omistaa toista ihmistä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 07.09.2009 - 16:06

Ajatuksissakin voi jo tavallaan pettää,ja siitä eteenpäin fyysiseen toimintaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.09.2009 - 16:08

Eikös se vieraissa käynti ole sitä pahinta pettämistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.09.2009 - 16:09

Katsoa saa muttei koskea - kun se menee tuon yli niin silloin on jo pahalla mallilla uskollisena pysyminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 16:17

Se on sitä vieraissa naisissa käyntiä miehillä ja naisilla miehissä käymistä. minusta se on ihan kamalaa toiselle osapuolelle kestää kun toinen pettää käymällä salaa vaikka vieraissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 16:48

mitä silmä ei näe, sitä sydän ei itke.
eiköhän se ole jokaisen parisuhteen oma valinta mikä on pettämistä ja mikä ei.
voi olla henkistä tai ruumiillista pettämistä.
kumpi on oikeastaan pahempaa, käydä silloin tällöin kiksauttamassa jos kotona ei onnaa, kuin että muodostaa henkinen side vastakkaiseen sukupuoleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 17:15

Noo,jos naapurin emäntää vähän...se kun on niin tuttukin jottei sitä nyt ihan vieraissa..;=)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 20:55

Omatunto sen kertoo parhaiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 21:17

mun mielestä kaikki jos tekee toisen kanssa.. pussaaminen ja kaikki enemmän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 21:41

kun asiallisten, yksilitteisten rajojen veto on mahdoton homma (vrt. yllä) niin sopinee pätkä huonoa huumoria:

kaverin muijan mielestä pari suhdetta ei ole ongelma, mutta siitä kolmannesta tulee takuulla sanomista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 03:04

Vieraissa käyminen nyt ainakin on. Kyllä selvä flirttailu ja toisen seuraan hakeutuminen ovat jo yleensä alku sille, mitä tuleman pitää. Pidemmässä suhteessa sen jo oppii aistimaan puolesta sanasta.